ویژه برنامه بهار انتظار در بام ایران برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ویژه‌ برنامه گرامیداشت نیمه شعبان با عنوان بهار انتظار در شهرکرد برگزار شد.

این ویژه برنامه در آستانه ولادت امام عصر (عج) و با حضور جمعی از شاعران آیینی و هنرمندان بسیجی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد که جمعی از شاعران حاضر در مدح و ثنای امام زمان (عج) اشعاری را قرائت کردند.

آقای شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ویژه برنامه بهار انتظار گفت: لازم است برای تبیین و تعریف مفاهیم صحیح انتظار، فرهنگ‌سازی شده و بستر‌های آن در جامعه شکل بگیرد.


بیشتر بخوانید


در تلاش برای گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه شیعی و بسط آن به گستره جهانی، تاکید اصلی بر برقراری عدالت اجتماعی است.

عدالت اجتماعی اساس محور مقاومت است و در توسعه و تثبیت فرهنگ مهدوی نیازی به اقدام بزرگ و برنامه‌ریزی سنگین نیست و همین مقدار که افراد به اصل اولیه این فرهنگ و اصول شریعت اعتقاد قلبی داشته باشند می‌توانند خود، عامل نهادینه شدن این فرهنگ در تمام جامعه شوند.

اهل حکمت بودن لازمه به تصویر کشیدن زیبایی‌های هستی

حجت‌الاسلام حجت پناه دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر کسی می‌خواهد زیبایی‌های هستی و سنت الهی را به تصویر بکشد و آن را نمایش دهد، باید اهل حکمت و حرکت باشد.

اگر در نظام فکری، فلسفی و بنیان ذهنی فرد، زیبایی‌های خلقت الهی دیده شده باشد، اثر هنری و یا مطلب نوشته شده توسط آن فرد این توان را دارد که ذهنیت و نگاه مخاطب را نیز تغییر دهد.

انتظار برای امام زمان (عج) نیز در همین مقوله می‌گنجد، اینکه دانسته شود این انتظار یک انتظار تلخ یا شیرین است و یا انتظاری سازنده یا سوزنده بستگی به آن دارد که فرد منتظر، پیش از این، فکر و اندیشه خود را چگونه شکل داده باشد و ایده‌اش را با چه طریقی با مرام فلسفی خلقت چیده و همسان کرده باشد تا نگاه کامل و صحیحی از عالم و انتظار در او نیز به نمایش درآید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.