اجرای بیش از ۴۰۰ مکان برنامه در جاذبه‌ها گردشگری همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از اجرای بیش از ۴۰۰ مکان برنامه در جاذبه‌ها گردشگری همدان خبر داد.

علی مالمیر نیز گفت: امسال با واکسینه شدن اکثریت مردم بعد از ۲ سال، نوروز متفاوتی را تجربه خواهیم کرد و گردشگری این استان رونق خواهد گرفت.

او از آغاز به کار ستاد سفر‌های نوروزی استان همدان از ۲۸ اسفندماه با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط در یادمان عین‌القضات همدان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌های فرهنگی، هنری و شادی در نقاط مختلف گردشگری پیش‌بینی شده است.

به گفته او در قالب نوروزگاه‌ها اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در اماکن توریستی و روستا‌های هدف گردشگری استان همدان و برگزاری تور‌های همدان گردی با هماهنگی جامعه هتلداران و راهنمایان گردشگری تدارک دیده شده است.

مالمیر از برپایی ۱۴ نمایشگاه صنایع‌دستی در تمام شهر‌های استان همدان در ایام نوروز خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: این نمایشگاه‌ها در قالب ۲۱۴ غرفه صنایع‌دستی و سوغات همدان را عرضه خواهند کرد.

او گفت: چهار هزار و ۵۰۰ تخت ظرفیت اقامتی تاسیسات زیر مجموعه میراث فرهنگی در استان همدان است.

مالمیر گفت: در صورت افزایش مسافر از ظرفیت آموزش پرورش در خانه معلم و کلاس‌های الف و ب نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان به وضعیت خانه مسافر‌ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: خانه مسافر‌ها هم تهدید و هم فرصت به شمار می‌روند و اگر به صورت نظام‌مند فعالیت کنند در زمان پیک مسافرت به ویژه ایام نوروز بار اقامت گردشگران را به دوش می‌کشند.

او گفت: ساماندهی خانه مسافر‌ها انجام و مجوز فعالیت برای این خانه مسافر‌ها صادر می‌شود.

مالمیر گفت: تاکنون ۱۵ مجوز خانه مسافر صادر شده است و خانه مسافر‌هایی که بدون مجوز باشند، فعالیت آن‌ها غیر قانونی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار