پوتین: هدف ما رهایی مردم دونباس از نسل‌کشی است

رئیس‌جمهور روسیه با حضور در مراسمی که به دلیل الحاق کریمه به این کشور برگزار شده بود اعلام کرد هدف روسیه از حمله به اوکراین نجات مردم دونباس است.

«ولادیمیر پوتین» با حضور در مراسمی که به مناسبت الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار شده بود، اعلام کرد مردم کریمه با ایجاد سدی سخت بر سر راه نازی‌ها، کار درستی انجام دادند. کریمه باید به عنوان بخشی از یک کشور که به آن تحقیرآمیز رفتار می‌کرد جدا می‌شد.

براساس گزارش الجزیره رئیس‌جمهور روسیه در ادامه صحبت‌های خود گفت: «ما کار‌های زیادی برای بهبود شرایط مردم در کریمه انجام داده ایم همچنین هدف از عملیات نظامی ما در دونباس محافظت از مردم در برابر نسل کشی است.»

پوتین پیشتر نیز خطاب به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرده بود غرب چشمانش را بر حملات موشکی کی‌یف به دونتسک بسته است. پوتین در گفتگو با اولاف شولتس به مذاکرات جاری روسیه و اوکراین نیز اشاره کرد و بیان کرد که کی‌یف در تلاش است با ارائه پیشنهاد‌های غیرواقعی بیشتر و بیشتر، مذاکرات را به تعویق بیندازد. به گفته پوتین، روسیه به جستجوی راه حل‌هایی برای مذاکره و پایان دادن به خصومت‌ها ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است در حمله موشکی نیرو‌های اوکراینی و هدف قرار دادن مرکز دونتسک در ۱۴ مارس (۱۴ اسفند) ۲۰ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند. در جریان این حملات سازمان ملل خواستار بررسی کامل چنین حوادثی در اوکراین شده است.

در همین راستا نماینده روسیه در شورای امنیت همچنین اعلام کرد هفتاد کشتی در بنادر وجود دارد که به دلیل مین گذاری‌های دریایی توسط اوکراین قادر به ترک آن‌ها نیستند. ماریوپل به منبع فریبکاری رژیم اوکراین تبدیل شده است. از زمان آغاز عملیات نظامی، وزارت دفاع روسیه بیش از ۲.۵ میلیون درخواست تخلیه به روسیه دریافت کرده است. کی‌یف از تخلیه غیرنظامیان جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار