۲۷۹ مجتمع گردشگری در آذربایجان غربی فعال است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۲۷۹ مجتمع گردشگری در سطح استان فعال است و برای ۸۸ طرح گردشگری موافقت نامه اصولی صادر شده است.

جلیل جباری روز جمعه در آیین آغاز بکار فاز اول یک مجتمع گردشگری سلامت در ارومیه، گفت: امسال ۸۸ موافقت اصولی در حوزه گردشگری صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها برابر با ۱۰ هزار میلیارد ریال است و با افتتاح آن‌ها برای ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

جباری می گوید: در حال حاضر چندین پروژه سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در سطح استان در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن‌ها ظرفیت تخت‌های اقامتی استان ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: وجود بروکراسی‌های اداری و تعلل در پاسخگویی یکی از گلایه‌های جدی سرمایه‌گذاران استان است که برای حل این مشکلات همه دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام جدی داشته باشند.

جباری گفت: این اداره‌کل در حد توان سعی کرده با کاهش بروکراسی‌های اداری و اعطای تسهیلات مسیر را برای سرمایه‌گذاری در استان هموار کند.

جباری می گوید: ۲۸ مورد واحد بوم گردی امسال تاسیس و برای ۱۷مورد پروژه گردشگری، مجوز اجرا با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰میلیارد تومان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.