مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان:

امنیت هدف غایی سربازان گمنام امام زمان(عج) است

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت:صیانت از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی،حفاظت از یکایک مردم و برقراری آرامش در همه عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی هدف غائی سربازان گمنام امام زمان(عج) و نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی و مجاهدت مستمر خاموش آنان است.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان  ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و فرارسیدن سالروز ولادت حضرت بقیه‌ الاعظم (رواحنافداه) و هفته بزرگداشت سربازان گمنان امام زمان (عج)، وزارت اطلاعات را چشم بینای نظام و فارغ از گرایشات گروهی و جناحی دانست که بر پایه《شرع مقدس اسلام ،قانون و اخلاق اسلامی و حرفه ای》جز تامین امنیت مردم و سربلندی نظام به چیزی دیگری نمی‌ اندیشند.

او گفت:وزارت اطلاعات از کارکنانی متدین، مذهبی، ولایتی و متخصص برخوردار است  این کارکنان مفتخر به عنوان سرباز گمنام امام زمان(عج) و مجاهدت های خاموش از سوی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله) شده وجه تمایز سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با سرویس‌های اطلاعاتی ابر قدرت‌های جهان، ولایتمداری، حرکت در چارچوب اوامر ولی امر مسلمین جهان و مردمی بودن است.

او می گوید: به علت برخورداری از این ویژگی ممتاز، کم هزینه ترین سازمان اطلاعاتی جهان بوده چرا که در یک سازمان مردمی، تولید امنیت برای مردم است نه بر مردم و می کوشد تا برای اقشار مختلف مردمی در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امنیت فراهم کند.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: وزارت اطلاعات در پرتو آموزه های انقلاب اسلامی و سیره امامین انقلاب، ایمان ناگسستنی اسلام ناب محمدی (ص) را منشاء قدرت آفرین و اصیل ترین عنصر در سازمان خویش می داند و اخلاص و فداکاری نیروها و اعتقاد این مجموعه به آموزه های انسانی، دینی باعث شده تا دستگاه اطلاعاتی ایران به یکی از مقتدرترین و کار آمدترین سرویس های اطلاعاتی و امنیتی جهان تبدیل شود.

او  نیروی انسانی وزارت اطلاعات را مجموعه‌ای از کار آمدترین افراد و عصاره دلسوزان جامعه برشمرد و گفت: این افراد علاوه بر داشتن توان و تجربه‌ بسیار مفید فنی و تخصصی، با راهکارهای علمی به جای پرداختن به معلول‌ها، توجه به علت ها را در اولویت کاری قرار می دهند و در طول چهار دهه گذشته، اگر چه وزارت اطلاعات در مقایسه با بسیاری از سرویس های اطلاعاتی امنیتی دنیا بسیار جوان و نوپا و بدون وابستگی به سایرکشورها بوده ، فرزندان برومند و متخصص ملت در وزارت اطلاعات، دستاوردهای بسیار مهمی در حوزه های مختلف تکنولوژیکی به دست آورده اند که نه تنها در رابطه باسخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز به خودکفایی رسیده ایم ، بلکه در بسیاری از موارد پیشتاز و دارای فناوری های منحصر به فردی هستیم که همراه صنایع دفاعی و موشکی زمینه ساز امنیتی فراگیر در کشور شده است.

او گفت: این وزارتخانه یک نهاد حاکمیتی و وزارت اطلاعات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که ضمن احترام به همه سلایق و طبایع سیاسی موجود در جامعه، جریانی و جناحی فکر نمی کند و همواره استقلال و بی طرفی خود را حفظ کرده است.

او گفت : مقابله با دشمنان نظام اسلامی و مردم، هدف سربازان گمنام و از مهمترین ماموریت های ذاتی وزارت اطلاعات تامین امنیت مردم است و این مهم با اشراف بر گروهک ها، توطئه گران و کسانی که به دنبال برهم زدن امنیت کشور بوده با قصد تفرقه اندازی میان مردم و مسئولان و جدایی آنان از یکدیگر هستند ، محقق می‌شود.

او می گوید: امنیت میوه شیرین و هدیه مدافعان وطن به مردم است و با نگاهی به وضعیت پیرامونی کشورهای می توان ادعا کرد، وزارت اطلاعات در کنار سایر سازمانها و نهادهای متولی امنیت، عملکرد مطلوبی در تامین امنیت کشور داشته و بسیاری از تهدیدات امنیت ملی در ابعاد مختلف را خنثی کرده است .

مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان با اشاره به سالروز دستگیری عبدالمالک ریگی در سوم اسفند ماه ۱۳۸۸ گفت: ناکامی دشمنان قسم خورده نظام، اعم از آمریکای جهانخوار و هم پیمانان جهانی و منطقه‌ای اش را که در طول سالیان متمادی با حضور در کشورهای همسایه شرقی و با حمایت و تجهیز گروهک های تروریستی معاند و ضد انقلاب کوشیده اند با استفاده از ویژگی های قومی و مذهبی، این استان را به محل نزاع و اختلاف مبدل کنند، ثمره هوشیاری مردم متدین استان و همراهی و همکاری آنان با فرزندان خود در وزارت اطلاعات است.

او  گفت: به رغم سختی‌ها و مرارت های بسیار هیچ عاملی نمی تواند در عزم و اراده جوانان برومند شما در وزارت اطلاعات برای مقابله با دشمنان امنیت و خنثی سازی اقدامات جریانات تهدید کننده امنیت ملی خدشه ای وارد کند و فرزندان شما در این رابطه کارنامه موفقی داشته اند و نقش و عملکرد وزارت اطلاعات در تثبیت و تحکیم امنیت و اقتدار ملی بسیار تعیین کننده است.

او  عملکرد وزارت اطلاعات در مقابله با فساد اقتصادی را مهم و قابل توجه دانست و گفت: کشف باندهای مفاسد اقتصادی، پول شویی، تاثیرگذاری در ساماندهی اقتصاد و بازار کالا و نرخ ارز از اقدامات وزارت در این عرصه بوده است. مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین نقش وزارت اطلاعات در شناسایی مشکلات و مسائل مرتبط با زندگی روزمره مردم، مشکلات سازمانها و دستگاههای خدمت‌رسان، ارائه اخبار و راهکارهای اجرایی به دستگاه‌های ذی ربط، مهم و تاثیر گذار است و شناسایی مشکلات اساسی مردم و گزارش آن به وزرا ، رئیس جمهور و سایر دستگاههای مسئول به طور مستمر در دستور کار وزارت اطلاعات قرار دارد.

او گفت: نمایش اقتدار اطلاعاتی و اقتدار ملی یکی دیگر از عرصه های عملکردی وزارت اطلاعات است،  به نحوی که در عرصه داخلی، وزارت اطلاعات اشراف کاملی بر تحرکات سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا داشته و نفوذ و ضربه به شبکه ها و سیستم های امنیتی دشمنان و سرویس های آنان از اقدامات افتخار آفرین وزارت اطلاعات بوده و می توان گفت امروز قدرت اطلاعاتی‌ ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و توانمندی این ارگان در کشف و خنثی سازی توطئه سرویس های اطلاعاتی بزرگ دنیا همچون CIA و موساد به اثبات رسیده است.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر این وزارت اطلاعات آموزش مردم و آگاهی بخشی به اقشار مختلف در مورد مسائل امنیتی و عوامل ناامن کننده را اقدامی موثر و پیشگیری کننده دانسته و با دیدارهای حضوری با ارائه بسته های آموزشی متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه، توسعه دایره آگاهی اقشار مختلف جامعه بویژه علما،‌ روحانیون، دانشگاهیان، نخبگان و بزرگان طوایف را هدف گذاری کرده است.

او گفت: امنیت و آرامش جامعه تنها با همراهی تنگاتنگ مردم با دستگاه اطلاعاتی محقق شده و بر این اساس ستاد خبری اطلاعات استان ۱۱۳ پذیرای این همکاری و همراهی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
عشقید
آخرین اخبار