لاوروف: واشنگتن برای تنبیه مسکو رسیدن به توافق با تهران را تسریع کرد

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد آمریکا برای اینکه روسیه را تنبیه کند آماده است به سرعت با ایران توافق کند.

«سرگئی لاوروف» امروز (شنبه) در سخنانی ادعا کرد آمریکا به دلیل اینکه می‌خواهد روسیه را تنبیه کند آماده است تا احیای توافق هسته‌ای ایران را با هدف مجازات روسیه تسریع بخشد.

به گزارش الجزیره وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: «واشنگتن مانع از موافقت هیأت مذاکره کننده اوکراینی با ساده‌ترین شرایط روسیه می‌شود. برای همکاری با غرب دری همیشه باز خواهد ماند، اما دیگر ابتکار عملی نخواهیم داشت.»

او همچنین با اشاره به تلاش غرب برای فشار به چین به جهت محکوم کردن روسیه اعلام کرد هماهنگی این دو کشور در شرایط کنونی قوی‌تر خواهد شد.

پیش از این وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان تایید کرده بود اینکه روسیه در مذاکرات وین درباره موضوع هسته‌ای ایران مانع‌تراشی می‌کند، درست نیست. روسیه از بازگشت سریع به برجام حمایت می‌کند.

لاوروف در دیداری که امیرعبداللهیان داشت اعلام کرد روسیه تضمین‌های کتبی از واشنگتن دریافت کرده که تحریم‌ها مانع همکاری در برجام نمی‌شود. ضمانت‌های کتبی آمریکا به روسیه مبنی بر این است که تحریم‌ها بر همکاری هسته‌ای با ایران از جمله تأسیسات بوشهر تأثیری نخواهد گذاشت. توافق نهایی در مذاکرات وین هنوز موافقت چند پایتخت را نگرفته است، اما مسکو در بین آن‌ها نیست.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا چندی پیش متوقف شد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در صفحه توییتر خود از توقف مذاکرات وین خبر داد و اعلام کرد که متن نهایی توافق آماده و روی میز است، اما به دلیل عوامل خارجی لازم است در مذاکرات وقفه ایجاد شود.

در حین این وقفه، اما سناتور‌های آمریکایی به بایدن هشدار دادند که هرگونه توافق با ایران که بدون حمایت کنگره انجام شود، دوامی نخواهد داشت. این سناتور‌های آمریکایی همچنین از دولت بایدن به دلیل مخالفت با ارائه این توافق جدید به مجلس سنا به منظور بررسی و تصویب در این مجلس انتقاد کردند.

آن‌ها با تکرار ادعا‌های سابق مقامات آمریکایی گفتند از سیاستی در قبال ایران حمایت می‌کنند که بطور کامل مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده، برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود کرده و به مسأله حمایت ایران از تروریسم بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۲۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
همکاری روسیه و امریکا ذر موضوع نیروگاه بوشهر کاملا طبیعی است و چون اگر روسیه سوخت نیروگاه بوشهر را تا مین نکند یعنی به به ایران مجوز قانونی داده که غنی سازی را کسترش دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
زمستان خواهد گذشت و روسیاهی برای زغال باقی خواهد ماند.تلاش سالهای سال روسیه برای در تحربم ماندن ایران و تخاصم و دشمنی بین ایران و غرب و کمک نوکران روسبه برای کاسبی تحریم و ادامه قدرت بالاخره تمام خواهد شد و پیروزی و سربلندی از أن مردم ایران خواهد بود.روسیه ایران را ضعیف و سرشاخ با دنیا می خواهد تا از این شرایط نهایت سوء استفاده را ببرد اما ایران نجات خواهد یافت و دوباره قدرتمند و شکوهمند در دنیا اعتبار خود را باز خواهد یافت.ایران نه زیر سلطه غرب خواهد رفت و نه نوکر شرق خواهد ماند.ایران مستقل و با تکیه بر داشته های خود و روابطی از دریچه برابری با دنیا و عزت و اعتبار و پشتوانه ملی از اتهامات رها و بازیگر بزرگ و منادی صلح و‌دوستی در دنیا خواهد شد.تمدن ایران لایق این جایگاه در جهان کنونی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
bia
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۲۳:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام
ما باید رفقای روزهای سخت را حفظ کنیم ، روسیه موشک و سیستم ضدموشک به ما داد که ما توانستیم دریا و خشکی مناطقمان را حفظ کنیم الان باید در مورد روسیه ما از آنها دفاع کنیم و کمک کنیم ناتو شکست بخورد بزرگترین تهدید برای کشور ما ناتو است ، چون ناتو یک نهاد نیست یک نظام است که حتی هالیوود بال سینمایی آن است ماهواره های فیلم مستهجن بال دیگر ناتو هستند بازار آزاد بال دیگر ناتو است ، بانک جهانی و تجارت جهانی بال دیگر ناتو است سازمان ملل یکی از اصلی ترین بالهای ناتو است لذا ما باید این جهان را بشکنیم
احسان معتمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
دروغ نگو - آمريكا كثيف تر از اين است كه به يك توافق معقول دست بزند. باز هم اين كفتارها ميزند زيرش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
احسنت بر آمریکا
آخرین اخبار