توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی مهاباد در آستانه عیدنوروز

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز شهروندان از خرید فرآورده‌های گوشتی غیر بهداشتی خودداری کنند.

عباس آغاز گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی رعایت موارد ذیل جهت ارتقاء بهداشت عمومی توسط شهروندان الزامی می‌باشد.

وی گفت: شهروندان از خرید گوشت قرمز، گوشت مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های خام دامی که در خارج از کشتارگاه‌های مجاز تهیه شده باشند جدا خودداری کرده و این قبیل فرآورده‌ها بدلیل عدم نظارت بهداشتی امکان آلودگی با انواع بیماری‌ها از جمله تب هموراژیک کریمه، شاربن، سل و سایر بیماری‌های مشترک را دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: فرآورده‌های منجمد مانند گوشت و مرغ منجمد باید در فریزر نگهداری شده و از خرید گوشت و مرغ منجمد که در خارج از فریزر از جمله یخچال‌های معمولی نگهداری شده اجتناب شود.

آغاز گفت: این محصولات بدلیل ماهیت پروتئینی خود به سرعت در شرایط نامطلوب فاسد شده و در مجاورت گرد و غبار هوا دچار آلودگی ثانویه شده و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می‌اندازند.

وی گفت: در هنگام خرید گوشت مرغ، تخم مرغ، دل و جگر به تاریخ تولید و عدم مخدوش بودن آن توجه کنید.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: گوشت قرمز عرضه شده بایستی دارای مهر دامپزشکی و پلمب مربوطه باشد، زیرا مهر دامپزشکی نشان دهنده کشتار دام زیر نظر ناظرین شرعی و بهداشتی می‌باشد.

آغاز از شهروندان درخواست کرد هر گونه گزارش تخلفات بهداشتی مشاهد شده را به بازرسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.