معاون استاندار اصفهان :

وضعیت فعلی کرونا در استان اصفهان نباید عادی تلقی شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: وضعیت فعلی کرونا چه در کشور و چه در استان نباید عادی تلقی شود و باید همچنان تمام شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرد.

محمدرضا جان‌نثاری امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: با وجود اینکه آمار شروع و مرگ و میر کرونا کاهش یافته، اما نباید عادی انگاری شود و باید مسئله همچنان به صورت با اهمیت برای مردم باشد.

او بر افزایش بازرسی‌ها از مراکز مختلف مانند هتل‌ها و مراکز سیاحتی تاکید کردو گفت: همه موظف هستند که مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا بتوانیم نوروز خوبی را سپری کنیم.

با توجه به اینکه بر اساس اعلام کارگروه مقابله با کم آبی قرار است پنجم فروردین آب زاینده رود به مدت ۱۰ روز که البته تعداد روز آن به میزان بارش‌های پیش رو بستگی دارد برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان بازگشایی شود بنابراین باید در محل عبور رودخانه در شهرستان‌ها و بویژه کلانشهر اصفهان که محل تجمع مردم و مسافران است تمهیدات لازم اتخاذ شود.

جان‌نثاری با تاکید بر اجتناب از سختگیری‌های بیش از حد در ایام عید نوروز گفت: لازم است که مسئولان و فرماندار شهرستان‌ها در محل تجمع و تمرکز مسافران و شهروندان حضور داشته باشند و نکات لازم بهداشتی را به طور مرتب گوشزد کنند.

برای مسافرت‌های داخلی و خارجی تزریق ۲ دز واکسن کرونا کافی است و بر اساس آنچه رئیس جمهوری بیان کردند دریافت واکسن سوم برای سفر‌ها ضرورتی ندارد.

رسانه‌ها باید در امر فرهنگ‌سازی و ترویج امور بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز بیشتر تلاش کنند و از سوی دیگر نهاد‌هایی مانند بسیج رعضه ماسک ارزان قیمت را دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان می‌گوید استان دارای ۹ شهید قطعی سلامت و به تعبیری دیگر ۱۶ شهید این عرصه است و بر اساس آمار منتشر شده کشوری، تعداد فوت شدگان کووید- ۱۹ به علاوه شهدای سلامت از آمار شهدای دفاع مقدس بیشتر است و این نشان از خطر این بیماری دارد.

جان‌نثاری معتقد است اگر همراهی مردم نبود نمی‌توانستیم از پیک گذشته کرونا عبور کنیم و اکنون وضعیت به نسبت خوبی را داشته باشیم بنابراین لازم است در روز‌های پیش رو نیز شهروندان و مسافران حفظ سلامتی را اولویت خود قرار دهند.

آخرین جلسه ستاد کرونا استان در سال ۱۴۰۰ با حضور متولیان امر در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.