برف و کولاک در محور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از امدادرسانی به ۱۱۹خودرو گرفتار شده در برف و کولاک طی ٢٤ ساعت گذشته خبر داد.

امیر جعفرزاده گفت: با بارش برف و وقوع کولاک در محور مواصلاتی این استان ۱۱۹خودرو در کولاک و برف گرفتار و توسط نیرو‌های هلال احمر استان امداد رسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی می گوید: این سازمان با به کارگیری ۶ تیم عملیاتی به استعداد ۲۲ نفر اعم از نجاتگران و پرسنل امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان در عملیات رهاسازی مشارکت کردند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته یک مادر باردار از بخش مرزی بورالان ماکو و یک بیمار بد حال هم با پشتیبانی مرکز فوریت ۱۱۵ از روستای سیران آواجیق به مراکز درمانی انتقال یافتند و ٥ نفر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای قوشچی اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: امداد رسانی به دلیل تداوم بارش برف و لغزنده بودن محور‌های ارتباطی ادامه دارد، و  شهروندان به محض اطلاع از این حوادث موارد را از طریق تلفن ۱۱۲ اطلاع رسانی کنند.

جعفرزاده تاکید کرد: مسافران به منظور پیشگیری از حوادث و داشتن سفری ایمن و شاد جوانب احتیاط را به صورت کامل رعایت کنند.

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی و مسافران نوروزی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی و طرح امداد و نجات مسافران نوروزی از جمله اهداف جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودرو‌های گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ارائه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.