آمادگی روسیه برای واکنش به تحریم‌های اروپا

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو در حال آماده کردن واکنش خود به تحریم‌های غیرقانونی اروپا و آمریکاست.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه هیچگاه از انرژی (نفت و گاز) به عنوان اهرم فشار استفاده نکرده است و شرکت‌های روسیه به اجرای تعهدات خود در قبال اروپا ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، از سوی دیگر رابرت هابک وزیر اقتصاد و انرژی آلمان اعلام کرد کشورش نمی‌تواند از خرید گاز روسیه امتناع کند.

وی افزود قطع واردات گاز (از روسیه) شهروندان و کارخانه‌ها را از منابع سوخت محروم می‌کند و کشورش قادر به جبران آن نخواهد بود.

گازپروم، غول انرژی روسیه (که شرکتی دولتی است) روز یکشنبه اعلام کرد به تامین گاز اروپا از طریق اوکراین مطابق با درخواست مصرف کنندگان اروپایی ادامه می‌دهد. این شرکت افزود این درخواست‌ها برای ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) به میزان ۱۰۶.۶ میلیون متر مکعب است.

روسیا الیوم ادامه داد کشور‌های اروپایی با یکدیگر در اعلام تحریم‌ها علیه روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین رقابت می‌کنند. این کشور‌ها آنچه تصور می‌کردند در شهر‌های روسیه اتفاق خواهد افتاد به سر خودشان آمد و موجی از تظاهرات به سبب افزایش قیمت سوخت، شهر‌های اروپایی را در بر گرفت. در آتن پایتخت یونان، تراکتور‌ها به جای مزارع وارد خیابان‌ها شدند، زیرا صاحبان آن‌ها به سبب فشار مالیات همراه با موج گرانی، چاره‌ای جز این کار نداشتند. میزان تورم در اتریش نیز در مقایسه با چهل سال گذشته به رقم بی سابقه‌ای رسید.

در ادامه گزارش آمده است: مقامات برلین هشدار دادند بی‌نیازی از گاز روسیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست، زیرا بدون گاز روسیه، خانه‌های مردم آلمان امکان گرمایش ندارند و کارخانه‌های این کشور نیز تعطیل خواهند شد. وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به وضوح اعلام کرد هیچگونه جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد. مدیر دویچه بانک آلمان نیز به عنوان یکی از بزرگترین نهاد‌های مالی آلمان خواستار تأمل در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه شد و درباره عواقب منفی این اقدام برای کل قاره اروپا هشدار داد.

خسارات قاره اروپا (در نتیجه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه) ادامه دارد و شرکت‌های حمل و نقل هوایی نیز به جمع زیان‌دیدگان پیوستند و هر هفته به سبب ممانعت از عبور آن‌ها از حریم هوایی روسیه، خساراتی بالغ بر ۳۸ میلیون دلار متحمل می‌شوند. شهروندان اروپایی نیز با حضور در خیابان‌ها خواستار توقف حمایت‌های نظامی از دولت اوکراین و ملی‌گرایان هستند.

در حالی که عملیات روسیه برای حمایت از دونباس طبق برنامه ادامه دارد، مسکو خود را برای واکنش به تحریم‌های آمریکا آماده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار