آقای رئیسی گفت: در سال جاری مسئله اشتغال مسئله اول ماست. بیکاری منشا همه مصیبت‌های اقتصادی و اجتماعی است و حمایت از تولید در صدر برنامه‌های دولت خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه قرن پانزدهم دوره نقش‌آفرینی فعال ملت ایران و به تعبیر دقیق‌تر قرن ایران اسلامی است، اظهار گفت: دولت مردمی در هفت ماه گذشته نشان داده است که به آنچه می‌گوید، عمل می‌کند. تعادل را به سیاست خارجی بازگرداندیم و در عین تلاش برای خنثی‌سازی و رفع جنایت تحریم کشور را معطل برجام نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام رئیسی در نخستین پیام نوروزی خود به ملت ایران در مسجد جامع خرمشهر با بیان اینکه ملت ایران بدون تردید امسال نتیجه استقامت و ایستادگی خود را خواهند دید، گفت: اولین پیام نوروزی اینجانب به‌عنوان خادم جمهور، پیام کار و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای ساختن ایرانی قوی و پیشرفته است. هیچ ملتی بدون کار متراکم و استفاده از حداکثر منابع انسانی و طبیعی به جایی نرسیده و سال جدید و قرن جدید برای همه ما باید آغاز دور جدیدی از کار مولّد، مفید، ثمربخش و پیشرفت‌آفرین باشد.

متن کامل نخستین پیام نوروزی رئیس جمهور به شرح زیر است:

«یا مقلب القلوب و الأبصار

یا مدبّر اللّیل و النّهار

یا محوّل الحول و الأحوال

حوّل حالنا الی احسن الحال

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب‌العالمین و صلی‌الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

فرا رسیدن نوروز نشاط آفرین، دوباره جان یافتن طبیعت و زمین، حلول سال ۱۴۰۱ هجری شمسی را به شما ملت عزیز و سرافراز ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

تقارن عید سعید نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت، ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) با طلیعه‌ی سال نو را به فال نیک می‌گیرم. از خداوند متعال فرج حضرت، ولی عصر (عج) را خواستارم.

نوروز، نماد و تبلور تمدنی ارزش‌گراست. تمدنی فرهنگ ساز و معنویتگرا که نقطه اوج فرهنگ بر آمده از خدا پرستی، خانواده دوستی و صلح گستری است.

نوروز امسال لحظه تحویل قرن است. در نگاه کلی قرن چهاردهم قرن انقلاب اسلامی ملت عزیز ایران بود و این ملت در تاریخ درخشان باقی خواهد ماند. انشاالله قرن آینده، قرن ظهور و اعتلای تمدن ایرانی‌-‌اسلامی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی باشد.

قرنی که مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی رحمت‌الله‌علیه، خود را از زیر سلطه استکبار و استبداد دست‌نشانده رها کرد و استقلال و آزادی را با استقرار مردم سالاری دینی، در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه کرد.

ملت عزیز و قهرمان ایران، «اینجا» نماد ایستادگی شماست؛ مسجد جامع خرمشهر.

در ۸ سال جنگ تحمیلی، شرق و غرب عالم در یک جبهه‌ی واحد، در برابر استقلال خواهی ایران صف کشیده بودند، اما امروز برای تعامل با ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند. این عظمت ملت بزرگ ایران است.

ملت ایران از گردنه‌های سخت و پیچ تاریخی، با سرافرازی و حفظ استقلال عبور کرد. البته همچنان از کید دشمن غافل نیست.

قرن پانزدهم، قرن نقش‌آفرینی فعال ملت ایران و یا به عبارت روشن‌تر قرن ایران اسلامی است.

همه اقوام ایرانی، اعم از فارس، لر، کرد، آذری، بلوچ، عرب و ترکمن، همه در خدمت به این آرمان ملی حرکت می‌کنند. همه ما یک خانواده هستیم، با سرنوشت مشترک، خانواده ایرانی.

دولت در هفت ماهی که از آغاز به کارش می‌گذرد، نشان داد مصمم است به آنچه می‌گوید عمل کند.

گفتیم که کرونا را به توفیق الهی و کمک مردم، مهار می‌کنیم، الحمدلله انجام شد. گفتیم که کشور و اقتصاد را معطل برجام نمی‌کنیم، همه دیدند که در عین انجام مذاکره و به کارگیری ابزار‌های سیاسی و حقوقی برای رفع جنایت تحریم، اما تمرکز خود را بر خنثی‌سازی تحریم‌ها قرار دادیم. همه دیدند که از همان ماه‌های اول چگونه ظرفیت‌های معطل‌مانده را به لطف خداوند متعال و مردم فعال کردیم. خوشبختانه نشانه‌های رشد و ثبات اقتصادی و افزایش چشمگیر ارزش تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی در این مدت پدیدار شده است. تجارت با همسایگان را به نفع مردم افزایش دادیم. گفتیم که هدف گذاری اصلی دولت مهار تورم و اعمال سیاست‌های تورم‌زدا است. به توفیق الهی این حرکت آغاز شد و امروز شیب تورم در سه ماهه آخر سال کاهنده شد. آمار‌ها گواه بر این مدعاست.

گفتیم که چرخ تولید را با قوت به حرکت در می‌آوریم. آمار‌های رسمی که هنوز تا پایان ۳ ماهه سوم است، نشان می‌دهد رشد اقتصادی به بالای ۵ درصد رسیده است.

گفتیم از همه ظرفیت‌های کشور برای سرعت دادن به پیشرفت و آبادانی کشور استفاده می‌کنیم. همه شاهد بودند که چگونه برای هموارتر کردن مسیر خدمتگزاری دستگاه‌ها و نهاد‌های عمومی و انقلابی راه باز شد و همه در کنار هم به خدمت رفتیم. امروز همه نهاد‌های انقلاب اسلامی با دولت در کنار یکدیگر قرار دارند و همه در کنار مردم قرار دارند.

بر خلاف مقاطعی که دائماً مسئولان از تریبون‌ها علیه یکدیگر بدگویی می‌کردند و مردم را نگران می‌کردند، با همکاری و هماهنگی قوا و همه نهادها، تلاش شد اختلاف نظر‌ها به داخل جلسات کارشناسی منتقل شود و تریبون‌های رسمی را به محل تزریق روحیه امید و همگرایی برای حل مشکلات کشور تبدیل کردیم.

گفتیم که منافع و امنیت مردم را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم. همه دیدند که افزایش توان دفاعی و موشکی و فضایی کشور را در اولویت قرار دادیم، چون امنیت کشور در اولویت است.

امیدواریم که دولت ما دولت صادق‌الوعدی باشد. به وعده‌های داده شده در زمان خودش عمل شود.

دولت شما مردم با دیپلماسی فعال، تعادل را به سیاست خارجی بازگردانده است. بزرگترین دستاورد کشور در این سال‌ها شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها بوده که با مقاومت ملت ایران این شکست میسر شد.

عزیزان و مردم بزرگوار ایران

اداره کشور را از مسیر درستی شروع کردیم. سرنوشت ملت را در دستان بیگانگان جستجو نکردیم. دوگانه‌سازی و فاصله‌گذاری که تضعیف کننده قدرت ملت است کنار گذاشتیم. نشان دادیم که قدرت میدان به نفع قدرت دیپلماسی است. دیپلماسی می‌تواند در خدمت سلامت باشد. روابط خارجی را در خدمت اقتصاد جامعه به کار گرفتیم و این همان معنای دولت تحول‌گرا و عدالت‌محور است.

ملت عزیز ایران

من از رنج‌های شما به صورت مستقیم با خبر هستم و در سفر‌های استانی و در ملاقات‌های عمومی با مردم آن را لمس می‌کنم.

در ۷ ماه از کار دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و کنترل تورم انجام شد و همچنین توجه خاص به اقشار ضعیف داشتهایم و ان‌شاالله پس از این نیز خواهیم داشت.

در طول مدت شروع به کار دولت، بسیاری از کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به مدار تولید بازگشتند.

در سال جاری ان‌شاالله مسئله اشتغال مسئله اول ماست. بیکاری منشا همه مصیبت‌های اقتصادی و اجتماعی است و حمایت از تولید در صدر برنامه‌های دولت خواهد بود.

برنامه‌های زیادی در این مدت در راه اندازی پروژه‌های کلان ملی و طرح‌های منطقه‌ای پیگیری شده است.

در حوزه تولید مسکن، مهار تورم و ایجاد اشتغال، اقداماتی انجام شد که به زودی نتایج آن در کشور مشاهده خواهد شد.

به حول و قوه الهی و بدون تردید امسال ملت ایران نتیجه استقامت و ایستادگی خود را خواهند دید. کما اینکه در گذشته نیز نتایج استقامت و مقاومت آن‌ها روشن شده است.

امیدوارم سال جدید، سال پایان یافتن کرونا در سراسر جهان و خاتمه جنگ و آوارگی در همه کشور‌های جهان باشد.

اولین پیام نوروزی اینجانب به‌عنوان خادم جمهور، از این منطقه، از سرزمین عزیزتر از جان ایران، در واقع پیام کار و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای ساختن ایرانی قوی و پیشرفته است. هیچ ملتی و هیچ کشوری بدون کار متراکم و استفاده از حداکثر منابع انسانی و طبیعی به جایی نرسیده است. سال جدید و قرن جدید برای همه ما باید آغاز دور جدیدی از کار مولّد، مفید، ثمربخش و پیشرفت‌آفرین باشد.

یاد همه‌ی مجاهدان، شهیدان و ایثارگرانی را که برای سربلندی اسلام و ایران عزیز در قرن گذشته کوشیدند و در رأس آنان امام بزرگوارمان که بی‌شک خورشید تابناک قرن ۱۴ است، گرامی می‌دارم.

بار دیگر، نوروز و شروع سال جدید را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و برای همه شما در سال جدید آرزوی موفقیت سلامت، خوشبختی و پیروزی دارم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور
به ما نهار ندادن
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
یا مدبّر اللّیل و النّهار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اشتغال که امنیت نداره چه فایده داره الان ما نیروهای شرکتی فاقد امنیت شغلی هستیم و تنها مخالف تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها خوده دولته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مردم و نخبگان بی پارتی هم مخالف تبدیل وضعیت رانتی ها هستند.
باید تبدیل وضعیت و استخدام فقط و فقط از طریق آزمون فراگیر و کتبی باشد
تا جلو رانت بازی و رانتخواری گرفته شود و حق به حق دار برسد

حضرت علی ع ارزش حکومت را به اعاده حق دانسته و این بالاترین ارزش حکومت اسلامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور لطفا" نسبت به موضوع سالم سازی فضای مجازی بی تعهد نباشید نسل آینده کشور بدست اجانب دارد تباه میشود
این کار در جهت رضای الهی است و لذا خدا هم خودش کمکتان میکند
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جناب رئیس جمهور محترم باید پاسخگو اکثریت مردم ایران باشند اگر نماینده اکثریت ملت ایران هستن حداقل انتظار داریم سفره هفت سین رو هم به احترام اکثریت بذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سفره هفت سین رو چرا فراموش کردی حاجی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
از باشگاه خبرنگاران جوان ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ههه
۱۲:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
از شما خبر نگاران عزیز هم بابت حذف تمام نظر هایی که باب میلتان نیست و باعث روشنگری بدون توهین به هیچ مقام میشود ممنونیم فقط بدانی ظلم کردن با حمایت از ظالم هیچ فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
فقط دائم وضع مردم ایران رو بدتر میکنید.
اشتغال با حقوق ماهی ۵ میلیون تومن به درد هیچ کس نمیخوره.
فقط گرسنگی محض است.
عذاب دنیا و آخرت نصیب شما شود که مردم ایران رو بدبخت و درمانده کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
عدالت در اشتغال هم خوب است تمام شهر وروستاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سال هاست که رانت بازان، یعنی پارتی بازان و رانتخواران بلای جان عدالت استخدامی و فرصت برابر برای هر ایرانی شده اند
رئیس جمهور محترم باید برای جذف این پدیده شوم و ناحق و ضایع کننده عدالت اهتمام کامل بورزد و تمامی کارکنان و کارمندانی را که قبلا بدون آزمون و با رانت جذب شده اند از کار اخراج نمایند و برای جایگزینی آنها
دستور لازم برای برگزاری آزمون استخدامی را مبذول فرماید
ملاک جذب فقط و فقط آزمون کتبی باشد.
و در شرایط تساوی اولویت باید با کارمندان شرکتی، قراردادی و پیمانی باشد
Iran (Islamic Republic of)
کاوشگر
۱۱:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خدا قوت آقای رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور.ضمن عرض تبریک وآرزوی سلامتی وتوفیق خدمت و موفقیت برای شما، پیشنهاد می شود برای توسعه اشتغال جوانان،لطفا"بازنشتگانی که برخلاف قانون،مجددا"به اشکال مختلف در دستگاههای دولتی به معنای عام،مشغول به کار شده وتحت عناوین مختلف حقوق دریافت می کنند را بع منای واقعی کلمه بازنشست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
شما وقتی میخاین ی مشکلی حل کنیداخربه این نتیجه میرسین که باید گرون کنیداگرحل نشد که نمیشه میگین لابدکم گرون کردین باز گرونترش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بورس را درست کنید خود به خود اشتغال هم درست می شود پول مردم را بلوکه کردید کار هم بلوکه شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جناب رییسی عزیز و بزرگوار، بجای واژه بیگانه " اشتغال " از واژه فارسی " کار" استفاده کنیم. پارسی را پاس داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
رضا جان کلماتی مثل جناب عزیز استفاده هم عربی بودند که به کار بردی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
حالا۴۳ساله همین شعارهارامیدهیدکوعمل؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اقای رییس جمهور به من هم کار بده کارشناس بهداشتم و بیکار
Iran (Islamic Republic of)
او می آید
۰۹:۰۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بسم الله
سلام عید بر هموطنان گرامی مبارک باد
پیامی آشکار برای اسراییل مسجد الاقصی هم همچون مسجد جامع خرمشهر به زودی آزاد خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
تا امثال شماها هستید او نمیاید
Iran (Islamic Republic of)
خخ
۱۲:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
امثال ما سالم هستیم و ورزشکار و چیزی نمیزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
چقدر تعصب؟ چقدر لجاجت؟
۴۳ سال ایران باستان را کوبیدید به کجا رسیدید؟
ایران بعد از اسلامتون هم دیدیم مخصوصا بعد از انقلابتون
کو سفره ی هفت سین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
واااای حالا چیکار کنیم ؟ چطوری بدون سفره، مشکلات اشتغال و .... رو برطرف کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
نادان روحانی هم سفره هفت سین نداشت کم آوردید به چه چیزا که گیر میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام عیدتان مبارک
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۰۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
شده تا بحال دهم برج حقوقت تمام بشه ؟؟
شده یه روز تو یه کارخانه کار کنی ؟؟
شده تو خونتون زن بچه ات هیچی نداشته باشن بخورن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اخه اشتغال و خصوصی سازی در کنار هم جور در نمیاد
اگه میگفتی خصوصی سازی و استثمار کارگر بهتر بود
خصوصی سازی و برده داری و تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید در مورد بیمه اختیاری ما که کارفرما نداریم بعد ۱۴ سال امسال واقعا زورمون نمیرسه بیمه پرداخت کنیم چه خاکی بر سرمون بریزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دولت فقط فکر افزایش میزان حق بیمه خودشه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
فقز مطلق از بین رفت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
هرچی مسئله اول روحانی بود حالا مسئله شمام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
درد و بلات به جون حسن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بیکاری به خاطر نداشتن مهارت هست و‌گبج بودن جوانان که آخرش به کدام شغل روی بیاورند جوانان تا مدتها هاج واج هستند که اصلا به طرف کدام شغل بروند

خیلی از مشاغل اصلا هیچ وقت برای جامعه باز نمیشود
مشاغل در مورد گردشگری , مشاغل حوزه ساختمان ،مشاغل حوزه مد ولباس مشاغل حوزه محیط زیست ،
جوانان یک دوره سه ماهه برای مشاغل بدون میز ،، باید بگذازنند و‌با تمام مشاغل معایب و محاسن آشنا شوند و بعد یک مهارت را به. حسب علاقه و استعداد انتخاب کنند گاهی خیلی دیر این اشتغال به خاطر عدم آشنایی به مشاغل و نداشتن مهارت اتفاق می‌افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بیکاری به خاطر نداشتن مهارت هست
نه به خاطر نبودن شغل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
درود به رئیس جمهور پر تلاش وانقلابی وایثارگر جناب آقای دکتر رئیسی
ما ملت ایران آماده همراهی وهمکاری با دولت شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
با سلام و تبربک سال نو
رئیس جمهور عزیز و بزرگوار
قطعا دغدغه جوانها در وهله اول اشتغال است که به انجام ان همت گماشتید
خدا قوت و امیدواریم موفق باشید
به داد ادارات دولتی برسید که اینقدر باز نشسته دعوت به کار کردند که دیگر ماهیتا به اسایشگاه سالمندان تبدیل شده اند
به جای این باز نشسته ها ی دعوت به کار جوانها را به کار بگیرید
خدا اجرتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
سال نو انقلاب اسلامی مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
سفره هفت سین قحطه اونجا ننداختید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
ببینیم وتعریف کنیم تو این ۴۳ سال غیر از تورم و افزایش فقر و بیکاری چیزی از جمهوری اسلامی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
از این حرفها خیلی زیاد شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
جناب آقای رییسی چرا سفره ۷ سینت فقط کتاب قرآن و سبزی هست ، پس بقیه سینها کو ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
احتمالا تو اولویتش نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بر ابراهیم بت شکن
خدا پشت و پناهتان باشد در دریای طوفانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۲۲:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
زنده باد رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۲۲:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت رئیس جمهور
Germany
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
نوروز و سفره ایرانی!
باید بگی کار نه اشتغال!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
شنبه و ....و جمعه رو هم حذف کنیم ؟ شاید اینا هم با کلمه اشتغال وارد شده باشن .چقدر زبان شناسی بلدی؟! جالبه با پرچم آلمان اومدی و ادعا داری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
اولویت بورستون رو که دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
سهام عدالت جاماندگان رو بدید خدا روخوش نمیاد ازتون اقای رییسی انتظار داریم ماهم نیاز دارم واسه زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
قرار بود فقر ریشه کن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
چه خبرتونه؟ گند۸ساله تو۷ماه درست نمیشه.یه کم صبرم خوب چیزیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
که قرار نیست سریع انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
با این حجم خرابکاری قرار نیست سریع ریشه کن شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ازاین چرت وپرت زیاد میگن تو جدی نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
قرارشد با فقر برای ریشه کن شدن مبارزه شود
که تلاشهای دولت محترم آقای رئیسی مشهود وشفاف است
شما می توانید در عرض چندماه فقر را ریشه کن کنید؟؟؟؟؟
خدای را همه مریضهاراشفا بده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خخخخ اینها خودشان عامل ایجاد فقرهستند بعدش توقع داری فقررا ریشه کن کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
از اول نوروز باستانی مبارک این سالی که گذشت براه یه عده‌ای زیاد خیلی سخت گذشت گرانی بیکاری وتورم فقر سفره هرروز که کوچک می‌شود و امیدوارم در این سال نو تکرار نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بهتره یه مقدار فکر کارمندات باشی که همه شرمنده زن و بچشون شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
آقای رئیسی خداقوت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بخاطر گرانی یا بخاطر دیرپرداخت کردن حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
به داد امدادگران هلال احمر برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
نوروز باستانی مبارک
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۱۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
معنی نوروز چیه ؟! هر روزِ جدید یه نوروزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
فقط حرف می زنید سال تحویل شد ولی حقوق بازنشسته کشوری واریز نشد کدام تلاش اززمان تشکیل دولت جدید کلی گرانی درست شده که خودش باعث افزایش فقر شده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خخ
۲۰:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خدا رحم بکنه به شاغلین خصوصا وکالت سر دفتری مشاوره و کارشناس رسمی داد گستری و مشاغل خانگی اینا به فنا میرن چونکه برای آمار سازی خیلی خوب هستند و هزینه هم برای حکومت نداره مجوز الکی میدن همه میشن وکیل بیکار و شاغلین قبلی رو هم نابود میکنند و من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
Aaaa
۲۰:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام.قول بورس را دادی ک حیف شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
شاید سوال کنید برای چه با این وضع تدریس هم می کنید. یاد جمله ای از سریال ن خ می افتام که می گفت بی پولی یک درد هست و بی کاری و بی پولی دو تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
جناب رئیس. به آشفته بازار دانشگاه آزاد هم برسید. از اول کرونا بعضی واحد ها حق التدریس ناچیز به اصطلاح اساتید را نپرداخته اند یعنی با احتساب تابستان نزدیک به 7 ترم دریافتی نداشته اند. بعد با منت هم برای اساتید درس می نویسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
نوروز باستان مبارک
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
سال نو آمد و عالم نو شد
سال کهنه رفت و غمها گم شد
لباس نو جهان بر تن به بر کرد
همه غمها ز خود از در به در کرد
تفضل کرد باز یزدان به عالم
بزی اند و خورند نعمات ْ آدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
۴۰سال شعار و وعده الکی
آخرین اخبار