بازگشایی شش موزه و بنای تاریخی متعلق به شهرداری اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از بازگشایی شش موزه و مکان تاریخی متعلق به شهرداری اصفهان در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

مجتبی شاهمرادی با تشریح برنامه‌های ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ شش موزه و مکان تاریخی متعلق به شهرداری اصفهان بازگشایی شده است و به شهروندان و گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند.

موزه «عصارخانه شاهی» و موزه گرمابه «علیقلی آقا» جزو شش مکان تاریخی هستند که قرار است فعالیت ویژه‌ای در ایام نوروز امسال داشته باشند؛ هرچند در گذشته نیز این دو مکان مشغول فعالیت‌های گردشگری بوده‌اند، اما سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ در این موزه و چهار مکان تاریخی دیگر متعلق به این سازمان، برنامه‌ها و خدمات ویژه‌ای را با رویکرد توسعه گردشگری و معرفی هویت و فرهنگ مردم اصفهان به سایر گردشگران در نظر گرفته است.

علاوه بر موزه «عصارخانه شاهی» و موزه گرمابه «علیقلی آقا»، در نوروز امسال «گرمابه دردشت» واقع در بازارچه دردشت خیابان ابن‌سینا، «موزه گرمابه شاهزاده‌ها» در بازار فرش خیابان حکیم، «مقبره خواجه نظام الملک» واقع در خیابان ولیعصر خیابان احمدآباد و «بقعه و آرامگاه بابا قاسم» در چهارراه بابا قاسم، به ورود روی گردشگران باز است و مردم می‌توانند از این مکان‌ها بازدید کنند.

به گفته او علاوه بر اینکه این شش مکان برای گردشگران جاذبه‌های گردشگری و ارزش تاریخی دارد، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ویژه‌برنامه‌هایی هنری را نیز در ایام نوروز برای این مکان‌ها در نظر گرفته است که این برنامه‌ها به جریان زندگی و رونق این موزه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

شاهمرادی می‌گوید برنامه حمام دردشت در ایام نوروز، نمایش خوانی است که سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نمایش‌نامه‌هایی را منطبق بر فضای این حمام در نظر گرفته است که نمایش خوانی، با اجرای موسیقی زنده با توجه به فضای آکوستیک حمام در ایام نوروز همراه خواهد بود.

به گفته او حمام شاهزاده‌ها یک حمام مردانه است که در نقطه استراتژیک بازار اصفهان قرارگرفته است که این حمام تاریخی بعد از سال‌ها در نوروز ۱۴۰۱ برای ورود گردشگران بازگشایی شده و برنامه‌هایی همچون نقل سعدی و شاهنامه‌خوانی در حمام شاهزاده‌ها در نظر گرفته‌شده است که علاوه بر این موارد، بسته‌های پذیرایی و هدایایی در بین گردشگران توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امسال دو مقبره خواجه نظام الملک و بابا قاسم به همت شهرداری اصفهان برای بازدید عموم شهروندان و گردشگران بازگشایی شد که در آن‌ها برنامه‌های جنبی شامل نمایش خوانی و برنامه‌های مبتنی بر حال و هوای دوران سلجوقی برگزار خواهد شد.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار