ستاری: حمایت رهبر انقلاب از دانش‌بنیان‌ها نبود، جایگاه امروز را نداشتیم

معاون علمی رئیس جمهور گفت: خوشحالم که در مدت کوتاه همکاری‌ام با دولت سیزدهم می‌بینم خیلی از مشکلات گذشته ما دارد حل می‌شود.

سورنا ستاری گفت:  بسیاری از چیزهایی که یک دهه قبل در فضای اقتصاد نفتی ننگ محسوب می‌شد، الان یک ارزش است. آن وقت اصلاً نمی‌توانستیم در محیط علمی بگوییم که استاد دانشگاه می‌‌تواند شرکت داشته باشد. یا دانشگاه‌ها بیایند درآمدهایشان را با کار در حوزه دانش بنیان متنوع کنند.

گفتنی است شرکت های دانش بنیان ،موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که برای افزایش علم و ثروت ، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه تشکیل می شوند.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور «در سال‌های اخیر واژگانی مثل پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق، کارخانجات نوآوری، مراکز نوآوری، صندوق‌های خطرپذیر و... . به دایره لغات کارآفرینی ما اضافه شده اند که  همه مدیون  حمایت‌های رهبر انقلاب است.»


بیشتر بخوانید: 


ستاری در پایان گفت : ستاری: هدفگذاری ما برای سال آینده 30 درصد رشد است که البته در بحث درآمدها قطعاً عدد بالاتر از این است. ما سال گذشته نیز نسبت به امسال هم یعنی سال ۱۴۰۰، قریب به دو برابر رشد داشتیم و انتظار داریم که امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌مان به مرز نه هزار شرکت برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار