فرصت خوب تیم ملی فوتبال کره جنوبی برای پیروزی برابر ایران

رسانه یونهاپ نیوز در گزارشی به "فرصت خوب کره جنوبی برای پیروزی برابر ایران" در بازی روز چهارم فروردین ماه اشاره کرد.

رسانه "یونهاپ‌نیوز" در آستانه بازی تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تشریح وضعیت ۲ تیم پرداخته است.

تیم‌های ملی کره جنوبی و ایران پیش از این جواز صعود به جام جهانی را به دست آورده اند که ایران (با ۲۲ امتیاز، ۷ پیروزی و ۱ تساوی) در رده اول و کره جنوبی (با ۲۰ امتیاز، ۶ برد و ۲ تساوی) در رده دوم قرار دارند.

البته تیم ملی کره جنوبی قصد ندارد به رتبه دوم گروه بسنده کند و این تیم به دنبال شکست دادن ایران و صدرنشینی در گروهش است.

 ایران تنها تیم آسیا محسوب می‌شود که کره جنوبی در تقابل مستقیم با آن عملکرد خوبی نداشته است. تیم کره جنوبی در ۳۲ بازی مقابل ایران ۹ برد، ۱۰ تساوی و ۱۳ باخت را در کارنامه دارد. همچنین کره ای‌ها پس از برد یک بر صفر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱، در ۱۱ سال اخیر، در ۷ بازی حتی یک برد هم به دست نیاوردند. پس از آخرین برد، ۴ شکست متوالی و سپس ۳ تساوی متوالی بین ۲ تیم رقم خورده است.

این دیدار خانگی فرصت خوبی برای پاره کردن نوار ناکامی برابر ایران است. به این دلیل که بهترین گلزن ایران در مرحله نهایی مقدماتی از لیست خارج شده است.

تیم ملی ایران در مرحله نهایی مقدماتی ۱۳ گل به ثمر رسانده که نیمی از آن را طارمی و جهانبخش به ثمر رساندند و غیبت آن‌ها بهترین فرصت برای ضربه زدن به این تیم است، زیرا آن‌ها تنها سردار آزمون مهاجم ۲ گله لورکوزن را در ترکیب دارند.

بر خلاف ایران، مهاجمان کلیدی کره مانند سون هیونگ مین (تاتنهام)، هوانگ هی چان (ولورهمپتون) و هوانگ اوی جو (بوردو) در سلامت کامل هستند.

از سوی دیگر، پیروزی تیم ملی کره جنوبی برابر ایران می‌تواند به افزایش امید‌ها برای صعود کره در مرحله گروهی جام جهانی منجر شود. چرا که با پیروزی در برابر ایران رتبه این تیم در رنکینگ فیفا ارتقا پیدا می‌کند و در قرعه کشی نهایی جام جهانی در سید بهتری قرار می‌گیرند و فرصت فراهم می‌شود تا به احتمال زیاد با تیم ضعیف‌تری هم‌گروه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار