رییس اتاق اصناف اصفهان:

اصفهان دارای ۷ هزار خانه استیجاری برای مسافران نوروزی است

رییس اتاق اصناف استان اصفهان شمار خانه‌های استیجاری و سوئیت کلانشهر اصفهان برای اسکان مسافران نوروز امسال را بالغ بر ۷ هزار باب اعلام کرد.

رسول جهانگیری گفت: با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر افزایش شمار مسافران نوروزی نسبت به دو سال گذشته، ۷ هزار خانه برای اقامت در نظر گرفته شده است و احتمال بیشتر شدن آن نیز وجود دارد.

هتل‌ها و مراکز اقامتی اصفهان ظرفیت پذیرش ۲۲ هزار نفر را دارند، اما در سال‌های گذشته اقامت ۱۵۰ هزار نفر نیز داشتیم که مازاد آن در همین منازل استیجاری اسکان یافتند.

او می‌گویددر همین ارتباط جلسات مرتبط با دستگاه‌های متولی مانند نیروی انتظامی و آتش نشانی برگزار شد تا این خانه‌ها شناسنامه دار شوند و برای تحویل آن به مسافران مشکلی نداشته باشند.

به گفته رییس اتاق اصناف استان اصفهان مسافران نوروزی در مرحله نخست به محل اقامت اهمیت می‌دهند و در گام بعدی مباحث مرتبط با خودرو را مد نظر قرار می‌دهند که بر همین مبنا صنوف مرتبط با خودرو نظیر تعمیرگاه‌ها برای ارائه خدمات به مسافران آمادگی دارند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران بویژه در ایام نوروز است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.