استاندار آذربایجان شرقی:

حراست از منابع آبی وظیفه همگانی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: حراست از منابع آبی وظیفه‌ای همگانی و مهم اجتماعی و فرهنگی آحاد مردم و مسئولان است.

آقای عابدین خرّم امروز با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی آب، گفت: آب نماد زندگی و سرچشمه پاکیزگی و مایه آبادانی و رشد و توسعه است؛ آب بی بدیل‌ترین نعمت الهی است که خداوند به مخلوقات خود ارزانی داشته است که جا دارد که با وقوف بر اهمیت و ارزش لایتناهی این ماده بی‌همتا، در حفاظت و حراست از آن بیش از پیش کوشا باشیم.

 بیماری همه گیر کرونا بار دیگر نقش آب را به عنوان عنصری بی جایگزین در حفظ بهداشت و سلامت همگانی یادآور شد و به یادمان آورد که حفظ و تضمین سلامت و حیات در گرو حفاظت از آب است.

 امروز به حول و قوه الهی و با زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران تلاشگر و بی­ ادعای صنعت آب آذربایجان شرقی، از جریان حیات‌بخش این نعمت الهی برخورداریم .

شعاری که برای روز جهانی آب در سال جاری از سوی سازمان ملل متحد انتخاب شده است «آب زیرزمینی، مرئی شدن نامرئی» است.

 بی‌تردید مردم شریف آذربایجان شرقی با مشاهده نشانه‌های بارز تحقق ابن شعار که در قالب فرونشست زمین و افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی رخ نشان داده، زنگ خطر طبیعت را شنیده و با توجه به این هشدار دلسوزانه، این منابع ارزشمند را قدر دانسته و در پاسداری از آن همچون سایر زمینه ها، زبانزد خواهند شد.

به لطف خداوند متعال در سال جدید با ریشه کن شدن بیماری کرونا و یاری و همراهی همیشگی مردم شریف استان، بتوانیم با اتخاذ تدابیر اندیشمندانه و ایجاد تغییرات لازم در سبک زندگی، کشت و به ویژه نگرش به موضوع آب، حافظ منابع ارزشمند آبی برای خود و نسل‌های آتی باشیم.

۲۲ مارس (دوم فروردین) هر سال از سوی سازمان ملل روز جهانی آب نام‌گذاری شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.