کشف جام سنگی ۵ هزار ساله در زنجان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: یک جام سنگی ۵ هزارساله توسط نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان کشف و ضبط شد.

سرهنگ فضلی گفت: جام سنگی کشف شده یک جام خاکستری رنگ متعلق به جیرفت کرمان است که در بررسی‌های اولیه مشخص شد قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

او می گوید: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک باند در حوزه  قاچاق اشیاء تاریخی در زنجان، نیرو‌های یگان حفاظت پس از انجام کار‌های اطلاعاتی و با أخذ دستور قضایی منزل متهم را بازرسی کردند که منجر به کشف این شیء  تاریخی شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان در این خصوص ۲ قاچاقچی اشیاء تاریخی معامله دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ فضلی گفت: آثار باستانی بخش مهمی از فرهنگ غنی زنجان را تشکیل می‌دهند؛بنابراین  از مردم و شورا‌ها و دهیاران تقاضا داریم که در مشاهده صورت هرگونه رفتار مشکوک با شماره ۳۳۰۳۳۳۵۰ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و یا شماره تلفن گویای یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور ۰۹۶۶۲ تماس گرفته و مراتب را به مسئولین اداره کل میراث فرهنگی اطلاع دهند.

وی بیان کرد: افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خریدوفروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، بدانند که مأموران ما با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد می‌کنند و حفاران غیرمجاز را دستگیر می‌کنند و تحویل مقام قضایی می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.