برگزاری جشنواره نوروزی در منطقه فرهنگی کاشان

جشنواره نوروزی برای مسافران بهار در شهر عروس باغ‌های ایرانی برگزار می شود.


مسئول کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری کاشان  گفت:مدیریت شهری جشنواره نوروزی را با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در راستای معرفی کهن دیار فرهنگ و هنر کاشان به گردشگران، میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید‌آفرینی در آن‌ها برگزار می‌کند.

محمدحسین واحدیان می‌گوید: تکریم و پاسداشت آداب و رسوم نوروز باستانی، معرفی هویت تاریخی و فرهنگی کاشان، آشنایی با میراث ناملموس از دیگر اهداف برگزاری جشنواره نوروزی است.

به گفته او، اجرای برخی برنامه‌های جشنواره نوروزی نیز علاوه بر جمعیت هدف گردشگر به صورت محله محور بودن برای شهروندان برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، گفت: جشن «بهار جان‌ها»، شاد پیمایی «بهار محله»، تور بافت گشت، قطار گردشگری، برنامه ورزشی «در مسیر تندرستی» و ویژه برنامه «کاشان ۱۲۵۰» از جمله برنامه‌های جشنواره نورزی در کاشان است.
واحدیان گفت: اجرای ویژه برنامه «کاشان ۱۲۵۰» در چهار بخش مجلس نقالی، خیمه شب بازی، سیاه بازی و مجلس شادی‌آور زنانه، ارائه اطلاعاتی از تاریخچه خانه طباطبائی، اهالی خانه، معماری و جزئیات خانه برای گردشگران و مسافران در قالب نمایش به تصویر کشیده می‌شود.
او می‌گوید: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در نوروز ۱۴۰۱ بخشی از برنامه‌های خود را در قالب فضاسازی شهر، به معرفی مفاخر و مشاهیر کاشان و از جمله معرفی صنایع دستی و هنر‌های سنتی به عنوان میراث ناملموس کاشان اختصاص داده است.
به گفته او، جشن بهارجان‌ها در پارک‌های مختلف در قالب نمایش، سیاه بازی، مسابقه و موسیقی سنتی اجرا و همچنین برای رعایت عدالت شهری در بیشتر محله‌ها از جمله حاشیه شهر، شادپیمایی «بهار محله» متناسب با نوروز با بهره‌گیری از اتوبوس گردشگری در سطح شهر و محله‌های کاشان همراه با آیین عروسک گردانی، سیاه بازی و مسابقه برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، از حرکت قطار گردشگری در ایام نوروز به مقصد مجموعه جهانی باغ فین برای جابه جایی میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: گردشگران و مسافران نوروزی بعد از پارک خودرو در مکان‌های پیش بینی شده، به منظور اجرای طرح ترافیک، ایجاد آرامش و نظم در خیابان امیرکبیر و نیز ترویج فرهنگ عمومی گردشگریاز طریق قطار به سمت باغ فین هدایت می‌شوند.
واحدیان، گفت:مجموعه‌های تفریحی ورزشی مهربانو و شهربانو و نیز فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی از جمله مکان‌های در نظر گرفته شده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برای اسکان میهمانان نوروزی است.
او می‌گوید: علاوه بر اجرای برنامه ورزشی در کمپ‌ها، برنامه «در مسیر تندرستی» نیز در قالب مسابقات ورزشی و کارگاه آموزشی در رشته‌های اسکیت، اسکیت برد، اگرسیو، تنیس، بسکتبال، والیبال و فوتبال ساحلی در مجموعه زمین‌های پارک آیت‌اله مدنی تدارک دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.