شهردار اسماعیل آباد خاش:

شهر توت و سبزی آماده استقبال از مهمانان نوروزی است

شهردار شهر تازه تاسیس اسماعیل آباد خاش گفت: شهر توت و سبزی و صیفی جات اسماعیل آباد آماده خدمات دهی و استقبال از مهمانان نوروزی شده است.

الله بخش خاشی گفت: شهرداری اسماعیل آباد در کنار سایر ادارت و سازمان‌های دولتی در موضوع استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مهمانان نوروزی در جوار پلیس راه خاش به زاهدان نقش آفرینی می‌کند.

او می گوید:  هم‌اینک سیاه چادر"گدام" فرهنگی ویژه استقبال و پذیرایی و راهنمایی مسافران نوروزی در جوار پلیس راه خاش به زاهدان برپا شده و هنرمندان خاش برای مسافران به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می پردازند و امدادگران و امور جوانان هلال احمر و همکاران ما در شهرداری و شورای شهر به مهمانان خدمات ارائه می دهند.

عضو شورای شهر اسماعیل آباد خاش  گفت:ظرفیت‌های گردشگری بکر و دیدنی و درختان توت در کنار آلاچیق های بسیار زیبا، اوقات خوشی را برای شهروندان و هم‌استانی ها در اسماعیل آباد خاش فراهم کرده و این شهر تازه تاسیس به پایتخت توت و سبزی استان پهناور سیستان و بلوچستان معروف است.

حافظ عبدالباسط ریگی گفت: شهر اسماعیل آباد یکی از نقاط بخش مرکزی خاش محسوب می شود که در سال ۱۳۳۵ با حفر قناتی توسط حاج علی اصغر معماران 'فردی یزدی و مقیم خاش' در فاصله ۱۳ کیلومتری از مرکز شهرستان شکل گرفته است.

او  گفت: شهر اسماعیل آباد متشکل از چندین روستا بوده و بیش‌از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد و مردم منطقه محصولاتی مانند انواع سبزیجات، هویج، شلغم، چغندر، گندم، جو و ذرت را در زمین های کشاورزی خود تولید می کنند.

 شهر گردشگری خاش در جوار قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، دارای جاذبه های دیدنی فراوانی مانند گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشماری طبیعی و تاریخی بوده و با داشتن مردم مهمان نواز و نوعدوست در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار