رشد ۶۷ درصدی تردد‌های ورودی به چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع تردد‌های ورودی به استان در نوروز ۱۴۰۱ با رشدی ۶۷ درصدی مواجه بوده است.

آقای غلامی گفت: یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۷۹۹ تردد نوروزی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد که این آمار متعلق به بازه پنج روز اول سال جدید است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۶.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین مجموع تردد‌های ورودی به استان در این مدت با رشدی ۶۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۲۴۶ هزار و ۱۱۸ مورد رسید.


بیشتر بخوانید


بیشترین پلاک‌های ورودی به استان متعلق به استان‌های اصفهان، خوزستان و تهران است و تردد‌های خروجی از چهارمحال و بختیاری نیز در پنج روز اول سال، افزایشی ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار تردد خروجی استان در این مدت برابر با ۲۱۸ هزار و ۹۹۱ مورد است که بیشترین تردد مربوط به پلاک‌های چهارمحال و بختیاری نیز به ترتیب در استان‌های اصفهان، فارس و خوزستان به ثبت رسیده که نشان می‌دهند مردم چهارمحال و بختیاری این سه استان را در اولویت‌های سفر‌های نوروزی خود قرار داده‌اند.

محور فرخشهر به شهرکرد و سورشجان به شهرکرد از جمله محور‌های پرتردد نوروزی به شمار می‌آیند و در این مدت محور مسجدسلیمان به دشتک و سد کارون ۴ به ناغان نیز کمترین تردد را داشتند.

در حال حاضر ۶۴ دستگاه تردد شمار در نقاط مختلف استان فعال است و به عنوان یکی از سامانه‌های هوشمند در انجام فعالیت‌های راهداری، مجموع تردد‌های درون و برون استانی را ثبت می‌کند.

در موج اول سفر‌ها هیچ‌گونه مورد فوتی ناشی از تصادف جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری روی نداد.

از ابتدای امسال تاکنون بیشترین جریمه مربوط به تخلف از سرعت مجاز در محور‌های لردگان به دهدز، شهرکرد به سفیددشت و فرخشهر به شهرکرد صادر شده است.

طرح راهداری نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه در استان ادامه دارد.

در این مدت علاوه برای حفظ آمادگی ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه موقت استان و انجام اقدامات اصلاحی و نگهداری جاده‌ها، نظارت بر ناوگان مسافربری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی تشدید شده و سلامت و واکسیناسیون کووید ۱۹ مسافران نیز به طور مرتب با همکاری دیگر دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی رصد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.