مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ری شهری در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدی ری شهری شنبه شب با حضور جمعی از علما و فضلا، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمد محمدی ری شهری شنبه شب با حضور جمعی از علما و فضلا، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیات حسینی بوشهری، خاتمی، هادوی تهرانی، فاضل لنکرانی، حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات، شاهچراغی استاندار قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، ویژگی‌های بارز علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله ری شهری را برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی با بیان اینکه آیت الله ری شهری در طول عمر شریفش در جبهه انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار بود، گفت: این عالم مجاهد در کنار تمامی مسئولیت‌های خطیر در جمهوری اسلامی، همواره با حفظ موازین دینی و اخلاقی، برای ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تلاشی خستگی ناپذیر داشت.

او با اشاره به ایستادگی مرحوم آیت الله ری شهری در مسیر انقلاب و دفاع از ولایت، گفت: آن یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، در حساس‌ترین برهه‌های انقلاب، در محوری‌ترین جایگاه‌های سیاسی و اطلاعاتی و معنوی قرار گرفت و شایستگی‌های خود را برای همگان به اثبات رساند.

او در پایان با اشاره به برخی از آثار علمی مرحوم آیت الله ری شهری و مجاهدت علمی ایشان به ویژه در حوزه قرآن و حدیث، گفت: آن عالم ربانی با وجود تقبل مسئولیت‌های مختلف، هیچگاه تحقیق و پژوهش و تربیت شاگردان را متوقف نکرد و حاصل این جهاد علمی، ۳۰ عنوان کتاب در ۹۵ جلد است که مهمترین اثر آن مرحوم «میزان الحکمه» است.

آیت الله محمد محمدی ری شهری پس از عمری تحصیل و تدریس و تحقیق در حوزه‌های علمیه و پذیرش مسئولیت‌هایی از جمله دادستانی کل کشور، وزارت اطلاعات، نمایندگی، ولی فقیه و سرپرستی حجاج، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ریاست مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در روز یکم فروردین ماه امسال پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۵ سالگی به دیدار حق شتافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار