معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: برای ایام نوروز ۴۰ خودروی کمکی در اختیار پلیس راه ایلام قرار گرفته است.

 آقای سعید هژبری در نشست راهبری سفر‌های نوروزی با ابراز رضایت از همکاری دستگاه‌های اجرایی در تحویل خودرو‌های مورد نیاز پلیس راه گفت: باید سازماندهی و فرماندهی مناسبی برای خودرو‌هایی که در اختیار پلیس راه قرار گرفته، صورت گیرد و زمان حضور این خودرو‌ها و مکانی که باید در آن مستقر شوند تعیین گردد.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش برای کاهش حوادث جاده‌ای، گفت: همه باید تلاش جهادگونه داشته باشند که آمار حوادث و تلفات جاده‌ای در ایام نوروز کاهش یابد و در این راستا همه مدیران و دستگاه‌های مرتبط پای کار هستند.

رئیس ستاد سفر‌های نوروزی استان با بیان اینکه مسئولان ارشد استان و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران به صورت روزانه از محور‌های مواصلاتی استان بازدید می‌کنند، گفت: حضور مسئولان در محور‌های مواصلاتی نشان گر این است که ما پلیس راه را در این ایام تنها نخواهیم گذاشت و با حضور میدانی به دنبال کمک به پلیس برای کاهش حوادث جاده‌ای هستیم.

او با بیان اینکه آمار حوادث جاده‌ای ما کاهش یافته، افزود: متأسفانه ما از حیث تعداد حوادث کاهش داشته‌ایم، ولی از حیث تلفات هنوز آمار بالایی داریم.

 هژبری با تأکید بر اینکه حداقل فاصله‌ی تیم‌های مستقر در محور‌های مواصلاتی ۱۵ کیلومتر است، گفت: این فاصله باید به عنوان یک دستورالعمل تا پایان ایام نوروز مد نظر قرار گرفته و بر رعایت آن نظارت شود.

او با اشاره به بازدیدی که روز گذشته از محور ایلام به دره شهر داشت گفت: با توجه به ترافیک بالای شهرستان دره شهر باید نظارت بیشتری بر محور‌های منتهی به این شهرستان صورت گیرد.

معاون استاندار بر نصب برچسب بر روی خودرو‌هایی که در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تأکید کرد و گفت: در استان ۲۲ نقطه حادثه خیز داریم که کاملاً مشخص است و باید نظارت بر این نقاط را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه بازگشت مسافرین بیشتر در ساعات پایانی روز صورت می‌گیرد حضور پلیس راه را در این ساعات بسیار موثر دانست و گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان روزانه محور‌های شهرستان متبوع را کنترل کنند و پلیس راه نیز باید با فرمانداران هماهنگی و تعامل لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.