نماینده مردم اصفهان در مجلس:

قانون جهش تولید دانش بنیان اوایل امسال اجرایی می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از قانون جهش تولید دانش بنیان مبتنی بر خلاقیت و نوآوری حمایت و آن را از ابتدای امسال اجرایی می کند.

مهدی طغیانی در رابطه با نامگذاری امسال مبنی بر «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان از گذشته در کشور در حال انجام است، اما با توجه به نام گذاری امسال تلاش در این جهت چند برابر می‌شود.

به گفته او شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جزو رتبه‌های بالا در کشور است، اما اکنون حرکتی که به نسبت پیشگامی باید برای آن اتفاق بیفتد رخ نداده است.

این شهرک به دلیل محرومیت از بودجه کافی و حمایت نشدن از بخش ملی و استانی در جایگاه خود نیست.

طغیانی گفت: اخیرا در مجلس شورای اسلامی موضوع "قانون جهش تولید دانش بنیان" به تصویب رسیده و حتی ایراداتش در شورای نگهبان نیز بر طرف واز حمایت‌های خوبی برخوردار شده است که در آن مالیات گمرکی و بانکی و حمایت دستگاه‌های دولتی برای تامین اقلام راهبردی مد نظر قرار گرفته است.

او می‌گوید اشتغال زایی در اقتصاد دانش بنیان همانند سایر صنایع اقتصادی به صورت فیزیکی نیست بلکه جنس سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان بر اساس ایده‌های خلاقانه و فناوری در وزن کم، اندازه کوچک، اما پر ارزش است.

در اقتصاد دانش بنیان بهره برداری با اقتصاد معدنی یا کشاورزی متفاوت است و همه چیز در زمینه علمی و فناوری شکل می‌گیرد که بقای آن‌ها به حمایت‌های موثر و تامین مالی بستگی دارد.

البته حمایت دولت برای ایجاد بازار صادراتی در اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان، برند سازی و بازاریابی بی تاثیر نیست و می‌تواند زمینه اشتغال حتی بیش از ۱۰۰ نفر را تامین و برای شرکت‌های داخلی و خارجی ارزش آفرینی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی معتقد است اصل پیشرفت اقتصاد دانش بنیان بر مبنای اصل ایده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.