شمار مسافران نوروزی به میناب افزایش یافت

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش میناب گفت : آمار مسافران نوروزی در نخستین سال قرن در حال افزایش بوده و ازدحام گردشگران در مدارس شهرستان از حد انتظار گذشته است.

عقیل ذاکری با اشاره به افزایش جمعیت ستادهای اسکان مسافران نوروزی در این روزهای تعطیلات نوروزی در شهرستان، گفت: از ابتدای فعالیت ستادهای اسکان (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰) تا پایان روز هفتم فروردین ماه جاری، ۸ هزار و ۱۴۵ نفر میهمان در مراکز اقامتی میناب پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد مسافر نوروزی در قالب ۶۷۴ خانوار در مراکز اقامتی آموزش و پرورش میناب پذیرش و اسکان شده‌اند،گفت: آمار مهمانان نوروزی روز به روز در حال افزایش بوده و با بسیج همه نیروها و بهره‌گیری از امکانات سعی شده که بهترین میزبانی را از مسافران انجام دهیم.

ذاکری گفت: در این تعطیلات نوروز ۲۴مدرسه با ۱۵۰کلاس و اتاق برای اسکان مهمانان فرهنگی مهیا شده و حدود ۵۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در مراکز پذیرش و اسکان به میهمانان و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: ۱۱ مرکز پذیرش در سطح شهرستان‌ برای ارائه خدمات و تسهیلات سفر به مهمانان فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی استفاده از ستاد اسکان را یک فضای امن برای مسافران دانست وگفت: امیدواریم همکاران فرهنگی و مسافرانی که به میناب سفر می‌کنند سفر بی‌خطری داشته باشند و بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران نوروزی در استان باشیم

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میناب  با توجه به استقبال چشم‌گیر مسافران و گردشگران برای سفر و اقامت در این شهرستان ، گفت: افزایش برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در اماکن تاریخی میناب خبر داد و گفت: تمام تلاشمان این است که مهمانان با خاطره‌ای خوش به دیار خود بازگردند.

نیما اقتداری گفت: این اقدام با هدف اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی و اعتمادسازی، ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری و فراهم آوردن زمینه سفری ایمن برای مسافران و گردشگران نوروزی به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروز در حال انجام است.

وی گفت : کیفیت‌بخشی خدمات ارائه شده به‌ویژه از سوی تاسیسات گردشگری شهرستان اعم از هتل‌ها، مهمانسرای جهانگردی ، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، واحدهای بین‌راهی و نمازخانه‌ها می‌تواند رضایتمندی مسافران را افزایش دهد و گردشگری شهرستان را رونق بخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.