۹ فوتی در تصادفات جاده‌ای هرمزگان از ابتدای امسال رخ داد

رئیس پلیس راه هرمزگان از ثبت ۹ فوتی از ابتدای امسال تاکنون در هرمزگان خبر داد.

مهدی نیکبخت گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال و آغاز سفر‌های نوروزی تا هفتم فروردین ماه، تصادف‌های جاده‌ای در استان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است

وی با اشاره به حضور گسترده مسافران نوروزی در سطح استان و معابر برون شهری، گفت: فوتی‌های تصادف‌های این مدت ۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، تغییری نداشته است.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه تعداد حوادث جرحی جاده‌ای در استان نیز در مجموع ۳۵ درصد افزایش یافته است،گفت: در این مدت ورودی خودرو به استان ۹۲ درصد و خروجی ۷۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان با تأکید بر آماده باش صدردرصدی کارکنان پلیس راه در این ایام و حضور پررنگ مأموان در تمامی معابر برون شهری،گفت: ۹۲ گروه پلیس راه استان به صورت محسوس و نامحسوس بر جاده‌های استان نظارت دارند.

سرهنگ نیکبخت توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، انحراف به چپ و رعایت نکردن حق تقدم و سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل بروز حوادث جاده‌ای در استان عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد حوادث جاده‌ای در استان مربوط به خودرو‌های با پلاک بومی استان صورت گرفته است.

به گفته وی امسال پلیس راه با تدابیر و دستورات فرمانده محترم انتظامی استان در راستای کاهش تصادفات و جانباختگان نوروزی، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای با کمک همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان برای تردد راحت‌تر خودرو‌ها در سطح جاده‌های استان در نظر گرفته و اکنون نیز تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس در بیشتر جاده‌های استان حضور دارند.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان در پایان به رانندگان توصیه کرد که در صورت داشتن تصادف خسارتی، منتظر حضور پلیس نباشند و بلافاصله خودرو را به کنار جاده منتقل کنند تا سبب قفل ترافیک نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.