۱۰ هزار و ۳۰۸ نفر پارسال در مهاباد خون اهدا کردند

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: پارسال ۱۰ هزارو ۳۰۸ نفر با مراجعه به اداره انتقال خون این شهرستان، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

داوود نصرارکن گفت: تعداد کل مراجعه‌کنندگان به پایگاه انتقال خون مهاباد پارسال ۱۱ هزار و ۲۱۲ نفر بود که از مجموع اهداکنندگان خون در این شهرستان ۱۰ هزار و ۷۲ نفر مرد و ۲۳۶ نفر زن بوده‌اند.

وی گفت: ۵ هزار و ۷۱۴ نفر اهدا کننده به صورت مستمر در این پایگاه حضور داشته‌اند و ۴۰۱ نفر برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: این پایگاه تامین کننده خون ۱۱ بیمارستان جنوب آذربایجان غربی است، نیاز به خون و تامین کردن منابع خونی بیماران همیشگی است و از شهروندان انتظار داریم همچنان ما را در تامین خون مورد نیاز بیماران یاری کنند.

نصرارکن گفت: کرونا ویروس از طریق خون منتقل نمی‌شود، افراد قبل از خون گیری معاینه می‌شوند و اگر به احتمال بسیار کم دارای علائم ابتلا به کرونا حتی به صورت خفیف باشند از آن‌ها خون‌گیری انجام نمی‌شود.

وی گفت: همچنین تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.