نابودی ۳۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در فارس

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: یک‌هزار و ۲۹۲ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی انجام شد.

عبدالحسین فرحبخش به بازدید‌های روزانه کارشناسان بهداشت استان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آب رسانی اشاره و از انجام هزار و ۲۹۲ بازدید خبر داد که با شناسایی، جمع آوری و معدوم سازی ۳۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف همراه بود.

 نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه، تعداد مراکز متخلف شناسایی شده در این بازدید‌ها که به مراجع قضایی معرفی شده اند را نیز ۴۵ واحد اعلام کرد.

او گفت: مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس در ایام نوروز نیز پذیرای مراجعان هستند و در شبانه روز گذشته، به ۶ هزار و ۵۵۷ بیمار مراجعه کننده به این مراکز، خدمت رسانی شده و همچنین در این روز، دو مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده اند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه به خدمت رسانی به هشت هزار و ۷۷۶ بیمار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان اشاره و گفت: در این روز ۳۰۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس انجام شده است.

فرحبخش دیگر خدمات درمانی روز گذشته در استان فارس را خدمت رسانی به ۴۹۲ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۲۱۶ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۷۲ بیمار دارای علایم گوارشی اعلام کرد.

تعداد ماموریت‌های امدادگران اورژانس فارس در ۲۴ ساعت گذشته، دیگر آمار اعلام شده از خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی نماینده هیات رئیسه دانشگاه بود.

فرحبخش از مجموع ۷۸۰ ماموریت امدادگران اورژانس فارس در هفتمین روز از تعطیلات نوروزی، ۷۵ ماموریت را مربوط به سوانح ترافیکی شهری، ۳۵۲ ماموریت مربوط به سوانح غیرترافیکی شهری، ۷۸ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۷۵ ماموریت را نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای اعلام کرد.

او در ادامه آمار‌های خدمات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، چهار ماموریت و ۳۴ مشاوره مرتبط با کروناویروس از سوی کارشناسان این مرکز به مردم استان ارایه شد و ۹ مورد اعزام به بیمارستان‌های استان نیز مرتبط با کرونا بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خدمت رسانی به ۱۹۴ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۳۷ مصدوم خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۵۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

فرحبخش تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در هفتمین روز از فروردین را نیز چهار مورد عنوان کرد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: همچنین ۷۰ بازدید با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شده که ۳۸ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۳۲ مورد نیز مربوط به داروخانه‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار