۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانی هرمزگان کشف شد

جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: مرزبانان استان در شهرستان میناب موفق به کشف یک محموله بزرگ ۲۱۰ هزار لیتری سوخت قاچاق شدند.

سردار عبدالله لشکری گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی میناب با انجام اقدامات اطلاعاتی و در یک عملیات منسجم در سواحل آب های این شهرستان، ۵ عدد مشک ماری شکل حاوی ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۴۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند و در تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده هستیم.

سردار لشکری گفت: با توجه به پیامدهای مخرب و سوء پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان سوخت، برخورد قاطع با باندها و شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان استان قرار دارد و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان می گوید: به‌منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی، مأموران مرزبانی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی به صورت شبانه‌روز سواحل و مرزهای دریایی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

 قاچاق سوخت یکی معضل ها و چالش های اصلی در استان مرزی و ساحلی هرمزگان است که به واسطه بیکاری، ارزانی قیمت و همچنین وسوسه برانگیز بودن چندین برابری درآمد آن نسبت به دیگر مشاغل؛ مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان این استان را با خود همراه کرده و حیات آن ها را به خطرانداخته است.

استفاده از خودروهای شوتی، تانکرهای سوخت کوچک در وانت بارها، خط انتقال از خشکی تا عمق دریا، قایق های تندرو و همچنین مَشک های ماری حامل سوخت در دریا (محفظه های پلاستیکی سوخت) از جمله شگردهای قاچاقچیان سوخت بوده که تجارب کاذب سوخت در این استان را سرعت بخشیده است.

در سفر ۲۳ دی   پارسال و درچهارهمین سفر استانی رییس جمهور اعضای هیات دولت به هرمزگان،چاره اندیشی در خصوص قاچاق سوخت، یکی از مطالبات جدی مسئولان استان از رییس جمهور بود. 

انتهای پیام /چ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.