بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان روز گذشته ۱۱ هزار و ۴۶ مسافر در زنجان از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

موسوی گفت: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با شعار‌های جوانان هلال‌احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی، عیدی برای همه و سفر مسئولانه در قرن جدید – قرن امید از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا پایان ۱۳ فروردین در استان  ادامه دارد.

او با بیان اینکه  طی ۱۳ روز اخیر با فعالیت ۲۹۹ روز از اعضای جوانان دختر و پسر ۱۷۷۵ نفر از مسافران به نقاط ایمن از جمله هتل‌ها، مراکز اقامتی و تاریخی استان زنجان هدایت شده و برای ۱۹۱۸ نفر اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و مهار بیماری کرونا انجام شده است، گفت: ۲۲۰۷ نفر از کودکان نیز در پست‌های ثابت جوانان هلال‌احمر استان از فضای دوست‌دار کودک بهره‌مند شده‌اند.

موسوی از ارائه خدمات و آموزش امدادی برای ۱۱۴۶ نفر از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان هلال‌احمر استان زنجان با حضور ۱۶۷ نفر از اعضای جوانان آقا و ۱۳۲ نفر از اعضای جوانان خانم در سه پست ثابت و چهار اکیپ سیار "سحاب"  فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با یادآوری اینکه در این دوره از طرح ملی خدمات بشردوستانه پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت، با مشارکت ۳۰۴۵ نفر و پویش بهرفت نیز با مشارکت ۱۹۹۷ نفر در سطح استان زنجان در حال اجرا است، گفت: علاوه بر خدمات بشردوستانه ارائه شده و پویش‌های در حال اجرا،   ۱۴۳۱ قلم فرهنگی برای مسافران نوروزی در سطح استان زنجان توزیع شده است.

او با بیان اینکه پست‌ها و تیم‌های سیار خدمات بشردوستانه و ارائه کمک‌های اولیه امدادی و آموزش‌های همگانی هلال‌احمر را  با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقصد سفر و مبادی ورودی ارائه می‌کنند، گفت: هدف از این طرح مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه‌سازی حسن مسئولیت‌پذیری اجتماعی، ارتقای ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفر‌های نوروزی و تامین نشاط جمعی است.

موسوی با اشاره به اینکه پست‌های ثابت در مبادی ورودی به استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین در مجتمع پاسارگاد، در میدان بسیج شهر زنجان و موزه رختشویخانه این شهر خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند، گفت: فعالیت تیم‌های سحاب نیز در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و طارم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.