برداشت گیاهان مرتعی به قصد فروش ممنوع است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازار‌های مصرف با فرد خاطی و متخلف برخورد قانونی می‌شود.

میر صمد سید موسوی گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ گونه گیاهی خوراکی از جمله کنگر، ریواس، شنگ، غازیاغی، انواع تره و پیاز کوهی، بولاغ اوتی، آویشن، از گونه‌های شاخص گیاهان خوراکی در استان هستند.

وی گفت: بر اساس سیاست‌های حفاظت، احیا و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، بهره‌برداری تجاری و برداشت پیاز گیاهان مرتعی ممنوع و ناآگاهی در چگونگی برداشت، زوال تدریجی و تخریب مراتع را بدنبال دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: برخی از مصرف‌کنندگان و بهره‌برداران به دلیل کم اطلاعی اقدام به برداشت بی‌رویه و غیر اصولی این گیاهان می‌کنند.

سید موسوی گفت: مردم از برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازار‌های مصرف خودداری کنند و با افراد خاطی و متخلف به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی گفت: برداشت گیاهان بهاره باید با توجه به نحوه رویش و تکثیر آن در طبیعت انجام شود مردم از روش‌های نوین برای برداشت بهره بگیرند و از برداشت بی‌رویه خودداری شود تا به رویشگاه‌ها و ریشه یا بذر گیاهان آسیب وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.