۳۰۳ میلیون مترمکعب ذخیره سد زاینده رود

مدیر سد زاینده رود گفت: ذخیره سد زاینده رود هم اکنون ۳۰۳ میلیون مترمکعب است که ۲۴.۵ درصد از ظرفیت آن پرشده است.

سید مجتبی موسوی نائینی حجم آب پشت سد زاینده رود را ۳۰۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: میزان آب ورودی به این سد روز دوشنبه هشتم فروردین به ۷۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن به ۶۲ مترمکعب بر ثانیه رسید.

هم اکنون ۲۴.۵ درصد از ظرفیت سد پرشدگی دارداما ۷۵.۵ درصد از سد زاینده رود همچنان خالی است.

به گفته او میزان ورودی آب به سد از ابتدای سال آبی (مهرماه ۱۴۰۰) تاکنون ۳۷۳ میلیون مترمکعب و خروجی از آن در این بازه ۲۹۵ میلیون مترمکعب بوده است.

موسوی نائینی می‌گوید مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی تا امروز نهم فروردین ۱۴۰۱ یک هزار و ۱۵۳ میلیمتر ثبت شده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۷۵۳ میلیمتر و در بلندمدت این حوضه یک هزار و ۱۴۳ میلیمتر بوده است.

مدیر سد زاینده‌رود معتقد است طبق این آمار بارش‌های امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان ۵۳ درصد و در مقایسه با بلند مدت یک درصد افزایش یافته است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اقای موسوی از اشنا های پدر و همشهری پدرم میباشد