استاندار آذربایجان غربی:

دولت در کنار احیای دریاچه ارومیه به معیشت مردم نیز توجه ویژه‌ای دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت در کنار اجرای طرح‌های مختلف برای احیای دریاچه ارومیه، توجه ویژه‌ای نیز به درآمد و معیشت کشاورزان و روستاییان حاشیه این دریاچه دارد.

محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در جمع  مردم روستای «زنجیرآباد» از توابع بخش مرکزی میاندوآب با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه از دغدغه های مهم مردم منطقه و حتی کشور است، گفت: این امر از اولویت های مهم دولت سیزدهم نیز به عنوان یک موضوع ملی به شمار می‌رود.

معتمدیان می گوید: به دلیل خشکسالی و سیاست های انقباضی سال های گذشته در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه محدودیت هایی در مصرف آب کشاورزی و کشت محصولات ایجاد شده بود که برنامه ریزی شده است تا این محدودیت ها مدیریت و به حداقل برسد.  

استاندار آذربایجان غربی تامین آب شرب مناطق روستایی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اختصاص هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان، طی ۳۶ ماه آینده مشکلات آبرسانی به مناطق روستایی استان رفع و همه روستاییان از آب شرب بهداشتی و پایدار برخوردار می شوند.

معتمدیان با اشاره به نیاز اساسی بخش کشاورزی استان به احداث گلخانه گفت: یکی از اولویت های اصلی در این حوزه در آذربایجان غربی جلوگیری از خام فروشی محصولات زراعی و باغی است که ضمن توسعه گلخانه ها می توان با احداث صنایع تولیدی فرآوری، علاوه بر اینکه نقش مهمی در افزایش درآمد کشاورزان داشت بلکه موجب افزایش اشتغال جوانان نیز شد.

او گفت: باید با اقداماتی از این دست مانع از سودجویی دلالانی شد که سود ناشی از دسترنج کشاورزان را به جیب خود سرازیر می کنند.

به گفته معتمدیان: در همین راستا پیش بینی شده است با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت از سرمایه گذاران در این حوزه از پتانسیل های بخش کشاورزی بخوبی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.