رئیس هیات‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت کشور:

بیش از سه میلیارد دلار در پروژه‌های نفت و گاز دهلران سرمایه گذاری می‌شود

رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت کشور گفت: بالغ بر سه میلیارد دلار در پروژه‌های نفت و گاز شهرستان دهلران سرمایه گذاری می‌شود.

به گفته آقای عبدالحسین بیات، در حاشیه بازدید از ان جی ال ۳۱۰۰، پتروشیمی و ایستگاه تقویت فشار در دهلران گفت: در این شهرستان یک سلسله زنجیره ارزش پروژه وجود دارد که در قالب پتروپالایش پیگیری می‌شود.

او گفت: شروع این پروژه‌ها از ان جی ال ۳۱۰۰ است که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت کشور به پتروشیمی دهلران و واحد الفین آن هم اشاره کرد و گفت: واحد‌های پلی اتیلن سنگین و سبک خطی و پلی‌پروپیلن که واحد‌های میانی هستند، نیز درپتروشیمی دهلران وجود دارد.

بیات گفت: امیدواریم در آینده در منطقه زنجیره تکمیلی در این مجموعه در صنایع پائین دستی ادامه یابد که اشتغال قابل توجهی بدنبال دارد.

او پشتیبانی کننده این پروژه‌ها را نیروگاه صبا دهلران دانست و گفت: منابع مالی برای پروژه‌ها از محل‌های صندوق توسعه ملی و صندوق بازنشستگی نفت تامین شده است و این پروژه‌ها حمایت می‌شوند.

رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت کشور گفت: با توجه به بازدید‌های دوره‌ای امیدواریم طبق برنامه زمان بندی و قرارداد بسته شده با پیمانکاران همه مجموعه‌ها را راه اندازی کنیم.

او با اشاره به اینکه ان جی ال ۳۱۰۰ در اواسط یا اواخر سال آینده بهره برداری می‌شود افزود: تا اواخر سال ۱۴۰۳ پتروشیمی دهلران نیز به سرانجام می‌رسد.

بیات گفت: از سال ۱۴۰۴ به بعد به همت مسئولان استانی و سرمایه گذاران صنایع پائین دستی باید از طریق وزارت صنعت، معدن تجارت، صنعت معدن و تجارت استان پای کار آید و از هم اکنون مطالعات را انجام داده تا برای صنایع تکمیلی در شهرستان دهلران یا شهرستان‌های همجوار از محصولات برنامه ریزی تا با سرمایه گذاری گسترده و فعالیت‌های صنعتی تولیدی گسترده که اشتغال خوبی هم خواهد داشت، برای مردم داشته باشند.

او گفت: با اجرای این پروژه‌ها شاهد توسعه پایدار در منطقه خواهیم بود.

رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت کشور گفت: تمام این پروژه‌ها به همت جوانان ایرانی اجرا می‌شود و عمده تجهیزات و مواد اولیه و متریال خوشبختانه در داخل تامین می‌شود و ما که روز به روز توسعه صنعت نفت و پتروشمی و گاز را دنبال می‌کنیم به میزان ساخت داخل و استفاده از توان داخلی پروژه‌ها را به پیش می‌بریم.

بیات گفت: از طریق صندوق توسعه ملی علی رغم پیش بینی‌ها برای بخشی از خرید‌ها از خارج مجدد با تفاهمی که انجام شده بخش خرید خارج را کاهش و با صندوق توسعه ملی توافق شد که بخش ساخت داخل را به دلایل پتانسیل داخلی افزایش داده ایم.

او گفت: امروز روند همکاری‌ها با شرکت‌های خارجی نسبت به چند سال گذشته بر عکس شده و شرکت‌های خارجی هستند که دنبال شرکت‌های ایرانی برای همکاری هستند و به راحتی توافق دارند که بیایند و دانش فنی را انتقال دهند و سرمایه گذاری کنند.

برچسب ها: صنعت نفت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.