توقف عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن

فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف سعودی همزمان با آغاز رایزنی‌های یمنی-یمنی عملیات نظامی خود را در یمن متوقف کرد.

فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف سعودی از توقف عملیات نظامی در یمن برای موفقیت در رایزنی‌های یمنی خبر داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ائتلاف سعودی مدعی شد: توقف عملیات نظامی در یمن همزمان با آغاز رایزنی‌های یمنی-یمنی و با هدف ایجاد شرایط مناسب برای موفقیت آن‌ها است.

ائتلاف سعودی همچنین مدعی شد: ما به آتش‌بس پایبند هستیم و تمام اقدامات را برای ایجاد شرایط مناسب در ماه رمضان برای برقراری صلح انجام خواهیم داد.

رایزنی‌های یمنی-یمنی از سه‌شنبه در ریاض با شش محور از جمله محور‌های نظامی، سیاسی، حقوق بشری و اجتماعی آغاز شد و قرار است تا ۱۸ فرودین ادامه داشته باشد.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز تاکید کرد اگر محاصره یمن لغو نشود، اعلام ائتلاف برای توقف جنگ بی‌معنی است.

این در حالی است که مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه علام کرد صنعاء تا سه روز هیچ حمله موشکی، پهپادی، زمینی، دریایی و هوایی علیه عربستان انجام نخواهد داد و در این سه روز آتش‌بس برقرار خواهد شد. در مقابل نیز ائتلاف باید به حملات خود خاتمه دهد. در صورتی که عربستان دست از محاصره یمن و تجاوز به آن بردارد این آتش بس می‌تواند به توافقی دائمی تبدیل شود.

او همچنین دیروز (سه‌شنبه) تأکید کرد که اگر دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، هشتمین سال جنگ برایشان پر از شگفتی خواهد بود.

پیش از این عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی برای خروج از مخمصه خود در یمن راهی جز توقف تجاوز، لغو محاصره و پایان دادن به اشغالگری ندارد و نیرو‌های یمنی برای مقابله با تجاوز و محاصره با تمام توان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و صنعاء هرگز ادامه محاصره را نخواهد پذیرفت.

او با اشاره به پیشنهادات انصارالله یمن برای صلح، خطاب به ائتلاف سعودی هشدار داد که اگر آن را از دست بدهند پشیمان خواهند شد.
رئیس کمیته اسرا در صنعاء نیز خبر داد دولت نجات ملی یمن با ائتلاف سعودی توافق کرده است تا از طریق سازمان ملل ۲۲۲۳ تن از زندانیان دو طرف تبادل شوند.

نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته در چارچوب «عملیات شکستن محاصره -۳» در پاسخ به ادامه محاصره این کشور و نیز آغاز هشتمین سال پایداری یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی با شلیک تعدادی از موشک‌های بالستیک، بالدار و پهپاد تاسیسات نفت و ساختار‌های زیربنایی شهر‌های مختلف عربستان از جمله تاسیسات نفتی آرامکو در شهر جده را هدف قرار دادند.

به نوشته پایگاه اینترنتی الخبر الیمنی، مجمع سیاسی و اقتصادی عربی اعلام کرده عربستان پس از حمله اخیر یمنی‌ها دچار خسارات مالی بزرگی شده است و فقط خسارات بخش نفتی از نیم میلیارد تجاوز می‌کند از این رو این بزرگ‌ترین خسارت عربستان از زمان آغاز جنگ یمن در مارس ۲۰۱۵ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام
پایدارترین راهکار بازدارنده تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن، در دراز مدت، این نیست که به طریقی سیاست رژیم سعودی طوری عوض شود که نخواهد به یمن تجاوز کند.
این است که معادلات قدرت طوری تغییر کند که حتی وقتی رژیم سعودی می خواهد به یمن تجاوز کند، نتواند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۶:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
این مصداق برخی آیات مبارک قرآن کریم است درمقابل ظالمان وستمگران ومستبدان روزگار خود تیزی شمشیرتان رانشان دهید بلکه ازاقدام ستمگرانه خود روی برگردانند واگر ازاقدام خود دست بردار نشدند آنوقت اقدام به مثل کنید تانابودی کامل ظلم وستم به امید روزی که هیچ ستمگری دردنیا حاکم نباشد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اینها فریب رسانه ایی و فریب در جنگ ،برای شناسایی و شکست روحیه ملی و بازیابی توان و مظلوم نمایی متجاوز و غیره است.
خدا کند این منطقه هر چه زودتر روی آرامش ببیند.
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۱۴:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
حیاکم احسنت
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
دیدید دشمن فقط زبان زور میفهمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
درود به غیرت شیر مردان یمن که با ایستادگی در مقابل تجاوز کور ال سعود دشمن را از کرده خود پشیمان کرده تا جایی که ال سعود برای آتش بس روزشماری می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
از قدیم گفتن تا نباشد چوب تر.... حمله های موشکی باید 5 سال قبل انجام می شدند . الان هم حقه مذاکره برای آچمز کردن پوتین توسط غرب هستش . وگرنه غربی ها هیچ وقت دوست ندارن مسلمانها با هم صلح داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
مگر وهابیون عربستان روزه می‌گیرند
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۳:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
بله میگیرن!!!البته به نیت تقرب به شیطان!!
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۱۴:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
خدراشکر که پوزه آل یهودسعودی به خاک ملیده شد ان شاالله بزودی نابودبشن
آخرین اخبار