نماینده همدان و فامنین در مجلس:

۶۸ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال اختصاص یافت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۸ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در اختیار استانداران و فرمانداران سراسر کشور قرار گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست اعضای شورای اداری شهرستان فامنین گفت: اعتبار پیش بینی شده برای رونق تولید برای هر استان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که تخصیص این اعتبار می‌تواند چرخ اقتصاد استان را به حرکت درآورد.

او گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت به صورت ملی است همچنین یک هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها در شورای برنامه ریزی توسعه توزیع می‌شود.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش بنیان شدن به معنای به روز شدن تولید و قابل رقابت شدن در صحنه بین المللی است  و با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی نامگذاری شده همه کار‌ها به سمت دانش بنیان شدن پیش برود که در این راستا توجه ویژه‌ای به این موضوع در بودجه کشور شده است.

حاجی بابایی گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار میلیارد برای روستا‌ها و حاشیه شهر‌های کشور در نظر گرفته شده است که بر اساس تعداد جمعیت در بخش‌های قنوات، آبرسانی و راه روستایی توزیع می‌شود.

او گفت: سقف بودجه برای جلوگیری از تورم بالا نرفته است و باتوجه به تغییرات صورت گرفته در بودجه تحول عظیمی صورت خواهد گرفت.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت:برای امسال طرح راه اندازی صندوق بیماری‌های صعب العلاج در کشور اجرا شده وبه همین منظور پنج هزار میلیارد تومان بلاعوض و ۲۰ هزار میلیارد تومان وام با کارمزد چهار درصد برای این کار بزرگ اختصاص یافت.

حاجی بابایی گفت: وام‌های چهار درصد قرض‌الحسنه اشتغال که در اختیار بانک‌ها بود بین استان‌ها و استانداران توزیع شده تا توسط فرمانداران توزیع شود.

او گفت: مشکل گازرسانی به طرح‌های تولیدی باید با جلسه بین فرماندار، مدیرعامل و رییس شهرستان شرکت گاز حل شود و در حوزه آب و راه همه روستا‌های دارای مشکل شناسایی و در جلسات استانی و در تهران این مشکلات بررسی و حل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت:بزرگترین اقدام دولت در سال ۱۴۰۱ شروع به ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی و اتمام یک میلیون واحد است که یکی از نیاز‌های اولیه شهرستان فامنین آبرسانی به بخش پیشخور است که در مجلس اعتبار آن دیده شده است.

حاجی بابایی گفت: امسال برای شهرستان فامنین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه علاوه بر اعتبارات و بودجه‌های دیگر در اعتبارات استانی دیده شده است.

او گفت: پتروشیمی فامنین به عنوان یک طرح استثنایی و بزرگ دارای خط اتیلن جدا است و تکمیل این پروژه نیازمند ۳۰۰ میلیون دلار معادل هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که صندوق توسعه ملی قول اختصاص وام به مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار را داده است و مابقی باید توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شود.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.