نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

خریداری محصولات دانش‌بنیان در اولویت است

خسروی گفت: خریداری محصولات دانش‌بنیان خراسان جنوبی اولویتی است که اجرای آن در حمایت و افزایش این گونه شرکت‌ها نقش بسزایی دارد.

خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در اولین نشست شورای اداری شهرستان بیرجند در سال ۱۴۰۱ گفت: طبق آمار از ۱۷۰ شرکت فعال در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ۴۲ شرکت دانش‌بنیان هستند که می‌طلبد اساتید دانشگاهی ایده‌های دانش‌بنیان ارائه کنند و مسئولان نیز در زمینه تأمین زیرساخت‌های مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

او گفت: شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۱ برگزیده شده، نباید در حد تشریفات باشد و ایشان هم در این زمینه تأکید داشتند که باید به‌صورت عملی و اجرایی مورد اقدام قرار گیرد.

خسروی گفت: با توجه به اهمیت شعار سال اقتصاد دانش‌بنیان باید تبیین شود و طرح مجلس در این زمینه به‌ زودی تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ۲۰ ماده‌ای مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دانش‌بنیان ۱۵ دی ۱۴۰۰ مطرح شد که امیدواریم با ابلاغ و اجرای آن از ورود محصولات دانش‌بنیانی که در کشور تولید می‌شود جلوگیری و سایر ماده‌های مندرج نیز اجرایی شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: آنچه در شهرستان بیرجند مهم به نظر می‌رسد اولویت‌بندی مسائل و مشکلات در کنار فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است.

خسروی گفت: از فرمانداران حوزه‌های انتخابیه انتظار داریم مسائل و مشکلات را دسته‌بندی و براساس اولویت مشخص کنند که در سفر‌های وزرا و مسئولان کشوری به استان و سفر‌های شهرستانی استاندار مسائل با اولویت مطرح شود، زیرا در مدت کم سفر ارائه همه موارد امکان پذیر نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: فرمانداران باید مسائل اصلی و فرعی را از هم جدا کنند و پیگیر اولویت‌ها در منطقه باشند.

او گفت: مسائل مربوط به تقسیمات کشوری از اولویت‌های مرکز استان است، نباید مشکلات مناطق بزرگی مثل امیرآباد و حاجی‌آباد با این جمعیت که هنوز به عنوان روستا با قوانین دهیاری اداره شود، ادامه پیدا کند.

خسروی گفت: الحاق زمین‌های معصومیه، تعاونی خانواده‌های شهدا و دیگر مسائلی که حدود ۲۰ سال است ادامه پیدا کرده، باید به عنوان اولویت مطرح شود و در زمینه پادگان قدیم هم که ۲۲ سال می‌گذرد و چند دولت آمدند و رفتند، اما حل نشد باید تعیین تکلیف شود هر چند استاندار هم به جد دنبال تعیین تکلیف این مسئله مهم شهری است.

در ادامه نشست محمدرضا بیجاری به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، حسینعلی بخشی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی و هومن شکری به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری بیرجند معرفی شدند.

همچنین شماری از مدیران ادارات شهرستان بیرجند نیز در این نشست معارفه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.