بازدید بیش از ۵۰ هزار نفر از اماکن گردشگری زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:بیش از ۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زنجان بازدید کردند.

ارجمندگفت: بیش از ۵۰ هزار از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردندکه این آمار فقط از طریق فروش بلیت بوده است. بازدید بیش از ۵۰ هزار نفر از اماکن گردشگری زنجان


او می گوید: از ۲۶ اسفند سال گذشته تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۲ نفر نیز در زنجان اقامت شبانه داشتند که ۲ هزارو ۴۵۳ نفر معادل ۱۸.۲ درصد در هتل‌ها، ۲ هزار ۴۵۸ نفر معادل ۱۸.۶ درصد در مهمانپذیر‌ها و ۸۵۹ نفر معادل ۶.۳۱ درصد در اقامتگاه‌های بومگردی بوده است.

ارجمندگفت: بر این اساس در این مدت میزان اقامت در اقامتگاه‌های موقت از قبیل کمپ، کانکس، چادر مسافرتی یکهزار و ۳۰۴ نفر معادل ۹.۵۸ درصد و در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان شامل مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان نیز چهار هزار و ۴۶۴ نفر معادل ۳۲.۷۹ درصد اعلام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در همین مدت مجموع بازدید‌های نظارتی از از مراکز اقامتی، شامل دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی بین راهی استان ۲۳۰ مورد بوده که شمار بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی ۹۶ و دفاتر خدمات مسافرتی ۳۶ مورد بوده است.

ارجمند گفت: با توجه به نظارت‌های انجام گرفته از تاسیسات گردشگری استان در مدت یاد شده ۱۰ مورد تشویق به دلیل خدمات‌دهی مناسب به گردشگران نوروزی و ۳۳ مورد تذکر به دلیل نقص در این خدمات صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تعداد اخطار کتبی سه فقره بوده و شکایات واصله از دفاتر خدمات مسافرتی و تور نیز یک فقره بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.