بازگشت دوباره واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق

واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه شهیدرجایی با توان ۲۵۰ مگاوات، پس از پایان تعمیرات نیمه اساسی، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخاردر تشریح خبر فوق گفت: در پی انجام موفقیت آمیز تعمیرات نیمه اساسی پس از ۳۷ روز تلاش بی وقفه در واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه شهیدرجایی، این واحد با آمادگی کامل به مدار تولید برق بازگشت.

در این دوره از برنامه تعمیراتی، بازدید از مشعل ها، بازدیداز تجهیزات فاین مکانیک، تعویض لوله‌های فاینال ری هیت، بازدید از فن‌ها و الکتروموتور ۶/۶ کیلوولت، بازدید از (GAH)‌ها و بازدید از دمپر‌های دستی و موتوری، بازدید دوره‌ای مشعل‌ها و بازدید دوره‌ای بر روی لوله‌های فشار بالا از اقدامات مربوط به حوزه تعمیرات مکانیک بود که از سوی متخصصان این امور با موفقیت در این دوره تعمیراتی به انجام رسید.

در حوزه الکتریک نیز بازدید از تجهیزات الکتریکی و انجام انواع تست‌های الکتریکی بر روی تجهیزات، بازدید از تجهیزات ژنراتور سیستم تحریک، تست رله‌های حفاظتی ترانس ژنراتور، بازدیدوسرویس بریکر‌های ۴۰۰ ولت، بازدید و سرویس بریکر‌های سوئیچگیر ۶/۶ کیلوولت هم از اقداماتی بود که از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک انجام شد.

همچنین در حوزه ابزاردقیق هم بازدید، تست وتنظیم ترانسمیترها، بازدید و کالیبراسیون آنالایزر‌های جدید، بازدید و سرویس پانل‌های کنترل و منابع تغذیه، بازدید و سرویس ایگنایتور و اسپارک رد، بازدید از جرقه زن‌ها و شعله بین‌ها و تست سیستم اطفای حریق ترانس‌ها از اقداماتی بود که در این دوره از تعمیرات توسط متخصصان ابزاردقیق این شرکت صورت گرفت.

هم اکنون علاوه بر واحد شماره ۳ نیروگاه بخار که پس از پایان برنامه‌های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست، واحد شمار ۴ نیروگاه بخار نیز تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۳ گازی سیکل ترکیبی تحت تعمیرات اساسی و RI، از مدارتولید خارج و در دست تعمیرات قراردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار