مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مخاطب قرار دادن تمام مردم از ویژگی‌های پایگاه فقهی اقامه دین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد تمدنی و مخاطب قرار دادن تمام مردم از ویژگی‌های پایگاه فقهی اقامه دین است و باید به مسئله بانوان در امر تبلیغی جدی‌تر عمل کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری در گردهمایی مبلغین چهارمحال و بختیاری با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» با بیان اینکه رویکرد تمدنی و مخاطب قرار دادن تمام مردم از ویژگی‌های پایگاه فقهی اقامه دین است گفت: آنچه در این بخش مورد غفلت قرار گرفته، مسئله بانوان است که باید در این رویکرد و به ویژه در امر تبلیغی، جدی‌تر عمل کنیم.

این سوال مطرح است که چه درصدی از فضای تبلیغی ناظر بر حوزه بانوان است در حالی که بانوان نیمی از جمعیت استانی، چون چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند و باید دانست که حوزه بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.


بیشتر بخوانید


۲۵ هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری روزانه بیش از دو ساعت از وقت خود را صرف فضای مجازی می‌کنند و سرانه دینی آن‌ها کمتر از هشت دقیقه است از این رو باید این موضوع نیز مورد توجه متولیان امر تبلیغ دین قرار گیرد.

پایه و اساس تولید ارزش‌ها در جامعه قرآن است، مبلغین در فرصت ماه مبارک رمضان زمان بیشتری را برای پرداختن به آیات کلام‌الله صرف نمایند.

روحانیون مدیریت امامزاده‌های استان را به عنوان پایگاه‌های شیعی بر عهده بگیرند

حجت‌الاسلام امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این گردهمایی با بیان اینکه بحث وقف از موضوعاتی است که مغفول مانده است گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ امامزاده در استان وجود دارد که روحانیون می‌توانند برای نهادینه شدن مدیریت اسلامی و تبیین وقف در این پایگاه‌های شیعی وارد عمل شوند.

بخش زیادی از موقوفات در دوران پهلوی به مردم فروخته شده است و در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد موقوفات استان توسط اوقاف و امور خیریه مدیریت می‌شود.

توجه به اقتصاد وقف و بهره‌گیری از آن برای حل مشکلات مساجد و حوزه‌های علمیه و انجام امور مرتبط با نیت واقف ضرورت دارد.

در حال حاضر تامین امور مالی مساجد به سختی انجام می‌شود و تمامی آن‌ها درگیر بدهی و مشکلات مالی برای انجام امور عمرانی هستند، تعداد خادمان کافی نیست و سرویس بهداشتی بیشتر مساجد مشکلاتی دارد که لازم است با هدایت کمک‌های خیری برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

اولویت‌بندی در انجام امور عمرانی مساجد مهم است، وقتی سرویس بهداشتی مسجد مشکل دارد نیازی نیست برای ساخت گنبد و گلدسته و یا تزئینات معماری همچون آیینه‌کاری هزینه‌ای بالایی صورت بگیرد.

روحانیون و مبلغین در زمینه صدور شناسه ملی برای مساجد کمک کنند تا هیئت امنا برای دریافت این شناسه و رسیدگی بهتر به امور مالی مسجد هر چه زودتر اقدام کنند.

اعتبار مساجد استان در سال ۱۴۰۰ یک میلیارد تومان بود، این اعتبارات ناکافی است و نمی‌تواند جوابگوی نیاز‌های مساجد استان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار