استاندار مرکزی خبرداد:

هدفگذاری تولید۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور

مخلص الائمه گفت: دولت سیزدهم تا پایان دولت تولید۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر هدف گذاری کرده است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در حاشیه کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات شهرستان محلات مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

طبق نگاه راهبردی انرژی‌های تجدیدپذیر راه نجات اقتصاد کشور در آینده میان مدت و بلند است و دولت سیزدهم تا پایان دولت ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات را در تجدید پذیر هدف گذاری کرده است.

ظرفیت ۱۰۰ هزار مگاوات برق ۱۴۰ هزار مگاوات برق بادی برق بادی به عنوان مهمترین سرمایه‌های کشور در این حوزه وجود دارد.

امیدواریم با چنین طرح‌هایی که عموما بخش خصوصی از عهده آن بر می‌آید این اهداف محقق شود تا بتوانیم اقتصاد کشور را در مواقعی که چه در زمستان و چه در تابستان مشکل برق داریم کشور معتل نشود.

نیروگاه خورشیدی محلات می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند و امیدواریم وزارت نیرو برنامه‌ای که برای این موضوع طراحی کرده با سرعت پیش ببرد و ما نیز در استانداری مرکزی برنامه جدی برای حمایت از این سرمایه‌گذاری داریم.

حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان هم در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: این اقدام که بخش خصوصی آن را پشتیبانی می‌کند امسال می‌تواند یک تحول معناداری را در حوزه تولید برق ایجاد کند و با توجه به کمبود برق در کشور این طرح می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

۵۲ مگاوات نیاز شهرستان محلات هست و این نیروگاه خورشیدی با ۱۰۰ مگاوات می‌تواند بیش از نیاز شهرستان محلات تامین برق کند و کمک بزرگی به استان کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.