در روز طبیعت هوای طبیعت را داشته باشیم

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پیامی با تبریک بهار طبیعت، از مردم خواست برای حفاظت از منابع طبیعی در روز طبیعت به نکات و توصیه‌ها توجه کنند.

در اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری آمده است: خود را در طبیعت میهمان و نه صاحب‌خانه بدانیم، طبیعت را همان‌گونه که هست بپذیریم و چهره طراوت‌بخش آن‌را دست‌کاری نکنیم.

زباله‌های‌مان را در طبیعت رها نکنیم و همیشه یک کیسه همراه خود داشته باشیم و در حد توان بخشی از زباله‌های جامانده در طبیعت را نیز جمع‌آوری کنیم و از دیگران هم بخواهیم که چنین کنند.

از راه‌های موجود برای ورود به طبیعت استفاده کنیم.

به درختان آسیب نرسانیم و گیاهان را از بین نبریم؛ از فرزندان‌مان بخواهیم که از چیدن هرگونه گل وگیاه خودداری کنند.

برای درست کردن غذا و نوشیدنی داغ از روشن کردن آتش و سوزاندن بوته‌ها و درختان خودداری کنیم و اگر به‌ناچار و با رعایت احتیاط در جایی آتش روشن کردیم، پیش از ترک محل آتش را کاملا خاموش کنیم و روی آن خاک بریزیم.

با رعایت مقررات ورود به جاذبه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مراتع راحرمت نهاده و به سهم خود تلاش کنیم که یاری‌رسانان جنگل‌بانان و محیط‌بانان باشیم.


بیشتر بخوانید


مراقب آسیب‌رسانی‌های احتمالی دیگران باشیم؛ بیشتر کسانی که اشتباه کوچکی مرتکب می‌شوند، با یک تذکر محترمانه قانع می‌شوند.

تعرضات به عرصه‌های طبیعی را از طریق کد امداد جنگل ۱۳۹یا ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آیا تورهای رفتینگ که از اصفهان و تهران به سمت منطقه هلن و سد کارون ۴ می آیند را زیر نظر دارید ،آنجا یک منطقه حفاظت شده است و اگر کسی قرار است تور برگزار کند باید خود مردم منطقه این کار را بکنند که دلسوز سرزمینشان هستند و درامد این ورزش باید برای خود مردم این استان باشد ،یک پرش از پل کارون ۴ ،یک و نیم میلیون تومن برای رهبر تور در آمد دارد ،حالا بقیه تفریحات را شما حساب کن ،مردم خوداین استان تا حالا پاشون را انجا نذاشتند ،بهتر است مراقب مسافرهای خارج از استان باشید،