امحای پرونده های راکد قضایی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از امحای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده راکد قضایی در استان خبر داد.

حجت الاسلام اکبری گفت: یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۹۸۲ پرونده دادگستری مازندران با مدیریت معاون فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی و همکاری روسا و دادستان‌های استان پارسال امحا شد.

او با تاکید بر لزوم پالایش پرونده‌های موجود در بایگانی‌های راکد و امحای آن‌ها، گفت: بخش بزرگی از فضای فیزیکی هر دادگستری به پرونده‌های راکد اختصاص داده می‌شود که می‌توان با پالایش و امحای پرونده‌های غیر مهم، بخشی از بایگانی‌های راکد خالی و فضای بیشتری برای خدمت رسانی به مردم آزاد شود.

این نوع برنامه‌ها و تلاش‌ها می‌تواند در پیشبرد دیگر اهداف دستگاه قضایی مثمر ثمر باشد.

به گفته حجت الاسلام اکبری یک میلیون و ۱۵۶ هزار ۷۸۸ پرونده پارسال فرم گذاری و پالایش، ۵۰۱ هزار ۸۱۵ پرونده نیز اسکن و ۴۶۵ هزارو ۲۹۷ پرونده ثبت و ورود اطلاعات شد.

او می‌گوید: در مجموع ۲ هزار و ۷۹۸ متر مساحت اداری آزاد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی داشته است.

به گفته رئیس کل دادگستری مازندران برنامه ما این است که با تلاش تمامی همکاران تا پایان سال جدید تمامی پرونده‌ها را پالایش و پرونده‌های عادی و غیرقابل استفاده را امحا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
باسلام جناب قاضی محترم بنظر میرسد امحا پرونده بدون اسکن کامل هنر نمی باشد سوابق اسناد کار قضاوت را تسریع می نموده متاسفانه با امحا پرونده عدم دسترسی به سابقه پرونده رسیدگی به دادخواست اینجانب در دادگاه ساری را با مشکل فراوان ایجاد نموده ؟