کشف کلاهبرداری اینترنتی ۹ میلیون ریالی در لردگان

فرمانده انتظامی لردگان، از شناسایی متهم برداشت غیرمجاز مبلغ ۹ میلیون ریال از حساب بانکی یک شهروند در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ تابش فرد گفت: فردی با در دست داشتن یک برگ مرجوعه قضایی، به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ ۹ میلیون ریال از حسابش بدون اطلاع وی به صورت اینترنتی برداشت شده است که بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

کارشناسان پلیس فتا با اقدام سریع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غیرمجاز را شناسایی کردند و با دستور مقام قضایی، پرونده جهت دستگیری متهم به دادسرای مربوطه ارسال شد.


بیشتر بخوانید


در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

این نرم افزار‌ها شیوه‌ای برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

شهروندان در صورت مشاهده چنین نرم افزار‌هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار