جابه جایی ۸۴ هزار و ۴۲۰ نفر با ناوگان عمومی در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز امسال ۸۴ هزار و ۴۲۰ نفر با ناوگان عمومی جابه جا شدند.

آقای رحیمی گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافته است.

از مجموع مسافران جابه‌جا شده با ناوگان عمومی استان در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین امسال، ۳۹ هزار و ۸۲۱ نفر به مقاصد خارج از استان سفر کردند که این آمار در مقایسه با نوروز پارسال حدود ۱۰۰ نفر معادل ۲ دهم درصد رشد داشته است که چندان چشمگیر نیست.


بیشتر بخوانید


در این مدت ۴۴ هزار و ۵۹۹ نفر نیز با استفاده از ناوگان مسافربری درون استانی جابه‌جا شدند که این بخش نیز کاهشی ۱۹ درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد.

با وجود آنکه امسال هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیت نوروزی در ناوگان عمومی اعمال نشد، اما لغو محدودیت‌های سفر و تمایل بیشتر خانواده‌ها به سفر با خودروی شخصی موجب شد تا آمار تردد با ناوگان عمومی روندی کاهشی داشته باشد.

اصفهان، مشهد، اهواز و شیراز مسیر‌های پر تقاضا در نوروز امسال بودند.

در روز‌های آغازین سال به طور معمول تقاضای سفر از پایانه‌های شهر‌های بزرگ به سمت شهرستان‌ها کاهش می‌یابد که این موضوع در مورد چهارمحال و بختیاری نیز روی داد و تردد‌ها در مسیر‌های ورودی نرخ پایینی را به خود اختصاص داد.

رصد سلامت و واکسیناسیون مسافران به طور مرتب با همکاری گروه‌های نظارتی و دستگاه‌های بهداشتی، کنترل دروازه‌ای ناوگان در پاسگاه‌های پلیس‌راه و در طول مسیر با همکاری نیروی انتظامی و نظارت بر نرخ بلیت در مسیر‌های مختلف از جمله اقدامات طرح نوروزی سفر در مجموعه اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بود.

مشکل جابه‌جایی مسافران بین‌راهی در ناوگان عمومی این استان نیز وجود دارد و برخی از رانندگان به صورت مستقیم اقدام به هماهنگی با مسافران کرده و ایستگاه‌هایی خارج از پایانه‌های مسافربری را برای سوار کردن مسافران در نظر گرفته‌اند که تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

حل مشکل مسافران بین‌راهی نیاز به مشارکت هر چه بیشتر نهاد‌های نظارتی و مجموعه پلیس‌راه و شهرداری دارد و برنامه‌های مقطعی نمی‌تواند بازدارندگی مناسبی را ایجاد کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.