اطلاعیه سازمان جهادکشاورزی گلستان به گلخانه داران و باغداران

سازمان جهاد کشاورزی گلستان در اطلاعیه‌ای به گلخانه داران و باغداران درباره وزش شدید باد امروز هشدار داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع پدیده وزش باد شدید در عصر امروز دوشنبه ١۵ فروردین و به منظور جلوگیری از پیامد‌های احتمالی ناشی از خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جداشدن سقف‌های موقت اقدامات زیر در کاهش خسارت‌ها موثر است.

گلخانه داران نسبت به بازدید از تاسیسات پوشش‌های گلخانه‌ای در راستای کاهش خسارت‌های احتمالی اقدام و تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند.

 گلخانه‌داران به منظور کاهش خسارات وارده، اقداماتی از قبیل بازبینی پوشش‌های نایلونی و ترمیم پارگی برای جلوگیری از ورود باد را در دستور کار قرار دهند.

همچنین تونل‌های گلخانه و هیتر‌ها و سیستم سرمایشی و گرمایشی گلخانه برای جلوگیری از افت دما و همچنین بستن دریچه‌ها و روشن کردن فن‌های خروجی گلخانه برای ایجاد مکش در پوشش‌های نایلونی برای جلوگیری از پارگی آن‌ها بازبینی شود.

باغداران گلستانی هم به منظور کاهش خسارت ناشی از باد نسبت به نصب و یا ترمیم و تثبیت قیم نهال‌های تازه غرس شده اطمینان حاصل کنند.

همچنین انجام عملیات به باغی مانند تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و بیماری ها، درختان را نسبت به وقوع تنش‌های اقلیمی همچون وقوع باد شدید مقاوم و از شکستن تنه و شاخه‌های آن‌ها جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.