رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی 736 مسافر در حوادث ترافیکی ایام نوروز مصدوم شدند.

دکتر علی محمدیان اردی می گوید: شمار جان‌باختگان حوادث ترافیکی ایام تعطیلات عید نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج نفر کاهش داشته است.

به گفته او، در تعطیلات نوروز امسال با چهار هزار مورد افزایش مراجعه، بیش از ۷۸ هزار مسافر برای دریافت خدمات درمانی به اورژانس مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

دکتر محمدیان اردی می گوید: از این تعداد ۶۴ هزار و ۳۷ نفر از این افراد به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و ۱۴هزار و ۴۱ نفر نیز در اورژانس بستری شدند.

او گفت: طی ایام نوروز امسال یکهزار و هشت مورد عمل جراحی اورژانسی و یک هزار و ۱۵۶ مورد عمل جراحی الکتیو در مراکز بیمارستانی استان انجام شده و ۳۵۲ بیمار نیز به سایر مراکز درمانی استان اعزام شده است.

به گفته محمدیان تعداد بیماران قلبی مراجعه به اورژانس استان اردبیل در طول این مدت ۲ هزار و ۴۹۰ مورد و تعداد سکته‌های مغزی را نیز ۱۸۴ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت برای دریافت خدمات اورژانس، ۱۵ هزار و ۷۴ مورد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ برقرار شده که چهار هزار و ۱۵۶ مورد آن منجر به ماموریت اورژانسی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از فعالیت ۶۶ مرکز اورژانس در مناطق شهری و در مسیرهای جاده‌ای و نیز پنج ایستگاه سلامت در سطح استان اردبیل در طول اجرای طرح سلامت نوروزی خبر داد.

او همچنین به انجام ۱۱ هزار و ۶۴۶ مورد بازرسی بهداشتی برای کنترل عرضه بهداشتی مواد غذایی و فعالیت بهداشتی امکان عمومی در سطح استان اردبیل در تعطیلات نوروز امسال گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۶۴۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و ۴۱ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.