روزه داران اردبیلی در اهدای خون مشارکت فعال داشته باشند

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: مومنان روزه دار استان در اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان مشارکت فعال داشته باشند.

شراره دژکام گفت: همه ساله در اوایل ماه مبارک رمضان، میزان اهدای خون کاهش می‌یابد، ولی در شب‌های قدر، این میزان به شکل معناداری افزایش می‌یابد و بر همین اساس، برای ایام ماه مبارک رمضان، علاوه بر ساعات کاری روزانه، کشیک‌های بعد از افطار نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل می‌گوید: مرکز اهدای خون اردبیل از ابتدای ماه مبارک رمضان از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۳ و بعد از افطار از نیز از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ساعت یک بامداد در خدمت مومنان خیر و نوعدوست خواهد بود.

دژکام گفت: مراکز انتقال خون در همه شهرستان‌های این استان دایر است و در شهر اردبیل در ۲ نقطه یکی در محل ساختمان مرکزی سازمان و دیگری در جوار بیمارستان فاطمی آماده دریافت خون اهدایی شهروندان است.

او نیاز به خون را یک نیاز همیشگی عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز به همه فراورده‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی منفی، از شهروندان نوعدوست دعوت که در تمام طول سال برای اهدای خون و عمل خیرخواهانه خود اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خواستار مشارکت فعال شهروندان در اهدای خون شد و گفت: هم اکنون میزان ذخایر خونی استان در حد استاندارد بوده و در حد یک هفته نیاز خونی در استان موجود است.

دژکام می‌گوید: مراکز انتقال خون به گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن این گروه‌های خونی بیشتر از سایر گروه‌ها نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.