بازدید بیش از ۵ میلیون گردشگر از جاذبه‌های خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری گفت: از 25 اسفند پارسال تا 13 فروردین امسال 5 میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۰۲ گردشگر از جاذبه های استان دیدن کردند.

پیمان نبهانی می‌گوید که بیشترین بازدید صورت گرفته از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست ساز خوزستان بود.

او میانگین بازدید از هر جاذبه در خوزستان را حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ایام نوروز دانست که بیش از ۵۰ درصد مسافران نوروزی حداقل ۳ روز را در استان ماندگار و از جاذبه‌های گردشگری آن بهره بردند.

آقای نبهانی گفت: نخستین شهر پربازدید دزفول در این مدت با ۸۵۷ هزار و ۶۲ نفر، دومین شهر لالی با ۶۱۴ هزار و ۷۵۵ نفر بود؛ اندیکا با بازدید ۵۹۳ هزار و ۸۴۰ نفر، شوش ۵۷۸ هزار و ۱۳۸ نفر و اندیمشک با ۴۵۱ هزار و ۶۴۶ نفر بازدید نیز مقام‌های بعدی را داشتند.

همچنین شهر‌های گتوند، شادگان، باوی، شوشتر، ماهشهر، باغملک، رامهرمز، مسجدسلیمان، ایذه، اهواز، هندیجان، بهبهان، دشت امیدیه، دشت‌آزادگان و رامشیر نیز رده‌های ششم تا بیستم را کسب کردند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اشغال ۱۰۰ درصدی ظرفیت هتل‌ها و دیگر تاسیسات اقامتی خوزستان در ایام نوروز افزود: ۵۹ درصد از مسافران در کمپ‌ها و اردوگاه‌های شهری، ۱۰ درصد در مدارس و ۱۵ درصد در سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی و سایر تاسیسات دولتی و عمومی خوزستان اقامت داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: تردد ورودی و خروجی و داخلی خودرویی ثبت شده در جاده‌های خوزستان در این مدت حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۹ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: گردشگری ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
با سلام خدمت مسئول معاونت گردشگری استان، در میان شهر های خوزستان جایگاه شهرستانهای آبادان و خرمشهر کجاست؟ امکان داره لز خوزستان جدا شده اند و کسی خبر نداره؟؟