در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

هشدار هواشناسی به کشاورزان درباره کاهش دما و وزش باد

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دما و وزش باد به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

آقای مکوندی گفت: با توجه به شرایط جوی باغداران آذربایجان غربی اقدام به عملیات هرس میوه های دانه دار کنند و  با وجود وزش باد شدید در استان اردبیل، گلخانه داران نسبت به محافظت از گلخانه ها اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی می گوید: با توجه به گل دهی درختان مرکبات، کشاورزان استان بوشهر از هرگونه تغذیه و آفت کش پرهیز کنند و همواره تنظیم دور آبیاری مرکبات را در دستور کار خود قرار دهند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۳۷.۴ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۱۳.۸ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۸۳.۴ میلی متر است که این امر افزایش ۲۰.۷ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۵.۱ درصدی نسبت به دوره نرمال نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که طی ۵ روز آینده در ارتفاعات گلستان و ارتفاعات شرقی رشته کوه البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رشد ابر، رگبار باران و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

بعدازظهر امروز و روز سه شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می دهد که این کاهش دما در سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور محسوس خواهد بود.

از اواخر امشب و روز سه شنبه در برخی نقاط استان های قزوین، البرز، مرکزی، تهران و شمال شرق وزش باد شدید و در نقاط مستعد گرد و خاک وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار