کشف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در ایام نوروز امسال در استان خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری ضمن نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوع تولید و اشتغال گفت: برای تحقق این شعار در راستای مبارزه با قاچاق کالا‌های خارجی که یکی از موانع اصلی بر سر راه تولیدگران و اشتغال جوانان است تمهیدات ویژه‌ای از سوی پلیس استان در نظر گرفته شده است.

در این راستا ماموران انتظامی در ایام نوروز موفق به کشف۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالا‌های خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، خشکبار، پوشاک، خودرو، موتورسیکلت، موتور و قطعات خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی شدند.

بر این اساس ۵۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل کالای قاچاق توقیف شد و ۹۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

اوبه اقدامات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه پیشگیری از سرقت در نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی و جهادی ماموران، افزایش گشت‌های انتظامی و کنترل و مهار مجرمان و به ویژه مجرمان سابقه‌دار، امنیت مطلوب و خوبی در استان برقرار شد.

براساس آمار‌های بدست آمده در این مدت سرقت به عنف ۵۱درصد، سرقت داخل خودرو ۳۱ درصد، سرقت مغازه ۲۵ درصد، سرقت خودرو ۱۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۵ درصد، کیف قاپی ۵۱ درصد و سرقت احشام ۱۸ درصد و سرقت‌های مهمه سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

سردار میرحیدری همچنین به کاهش ۴۰ درصدی جرایم خشن در نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت وقوع شرارت ۲۵درصد، جعل ۱۳درصد، کلاهبرداری ۳ درصد، جرایم مالی و اقتصادی ۵۰ درصد، نزاع و درگیری فردی ۲۷ درصد و نزاع دسته جمعی ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

در حوزه مبارزه با مواد مخدر ماموران این فرماندهی موفق شدند در نوروز ۱۴۰۱ نزدیک به یک تُن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین و حشیش را کشف و ۵۶ قاچاقچی و ۳۳۳ خُرده فروش مواد افیونی را دستگیر کنند.

فرمانده انتطامی استان اصفهان همچنین از کشف ۷۵ قبضه سلاح غیر مجاز توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: ۶۲ قبضه از این سلاح‌ها شکاری و ۱۳ قبضه از آن جنگی بوده است.

اودر خصوص وضعیت تصادفات در ایام نوروز هم گفت: در مجموع راه‌های شهری و برونشهری چهار هزار و ۵۰۰ مورد تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی رخ داد که در این تصادفات ۹۰۵ نفر مجروح و ۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند که از نظر تعداد مجروحان با چهار درصد و از نظر تعداد جانباختگان با ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.

سردار میرحیدری مجموع تصادفات در راه‌های درونشهری استان را سه هزار و ۹۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: در نوروز امسال ۴۹۷ نفر در ۴۱۳ تصادف درون‌شهری مجروح و ۱۲ نفر نیز در ۱۲ تصادف جان خود را از دست دادند که به ترتیب از نظر تعداد مجروحان با ۱۵ درصد و از نظر جان باختگان با ۵۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

او گفت: ۱۲۹ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ایام نوروز برقرار شد که ۴۲ درصد این تماس‌ها به انجام عملیات و حضور ماموران در صحنه منجرشد و ۵۴ درصد از این تماس‌ها منجر به ارائه مشاوره و راهنمایی تماس گیرندگان از سوی اپراتوران و چهار درصد از این تماس‌ها نیز غیرمرتبط بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.